[Pardus-kullanicilari] Ynt: Bir M.E.B. klasiði daha

Munir BUYUKYAZICI munir at buyukyazici.biz
1 Mayýs 2008 Per 10:27:49 EEST

Açık kaynak kodlu yazılımlar dünyasına yeni adım atan birisi olarak
nacizane düşüncelerimi paylaşmak istiyorum.

Devlet kurumları bilişim teknolojilerini seçerken etkinlik ve güvenlik
konuları hayati önem taşımaktadır, taşımalı.
MEB bu açıdan bakıldığında, bence bu hayati konuları es geçmiş.
Web sayfalrından anlaşılan işletim sistemi olarak m.softu seçmiş.

M.soft ile diğer işletim sistemlerini kıyasladığınızda güvenlik
açısından daha iyidir diyorsanız zaten sorun yok.
Yok, güvenlik zaafiyeti var diyorsanız, o işletim sistemi üzerine nasıl
bir yazılım çalıştırırsanız çalıştırın güvenliğiniz hep tehlikede olacaktır.
Tersine işletim sisteminiz ne kadar sağlam olursa olsun, çalıştırdığınız
yazılım güvenli değilse yine sorun var.

Tabii ki devlet kurumları için güvenlik önemli bir unsur. o zaman
öncelikle işletim sistemini sağlam kuracak, sonrasında da güvenli bir
çözüm (yazılım) oluşturacak.

Etkinlik, konusunda ise zaten sınıfta kaldığını biliyoruz. (MEBin
sayfalarını kullanamıyoruz.)

Sanırım MEBden beklenen sunucularında çalıştırdığı yazılımların kaynak
kodlarının açılması değil, ama en azından işletim sisteminin açık kaynak
kodlu ve bu sayede daha güvenli olması; sunucularında çalışan
yazılımların ise tüm platformlarda sorun çıkarmadan kullanılabilmesi ve
bu sayede de etkinliğin sağlanması.

saygılarımla,

Münir BÜYÜKYAZICI

Ozgur GOKALP yazmış: