[Pardus-kullanicilari] wineserver, işlemci kullanımı

Serdar Dalgic serdar at cclub.metu.edu.tr
31 Mar 2008 Pzt 21:04:09 EEST

Yılmaz Bilgili wrote On 27-03-2008 11:12:
> Merhabalar,
>
> Arada sırada Wine ile ie6 kullanmak zorunda kalıyorum. wineserver ve
> iexplore ikilisinin işlemci kullanımı oldukça yüksek oluyor. IE yi
> kapatıyorum, wineserver tek başına %90 civarında işlemci kullanıyor.
> killall wineserver ile de öldüremiyorum. Sistemi baştan başlatmam gerekiyor.

killall komutu yerine ps aux komutuyla wineserver'ın pid'sini alıp kill
<pid> şeklinde öldürmeyi deneyebilirsiniz.. bir de wineserver bir
daemon, yani wine programından bağımsız olarak çalışıyor.. killall
wineserver ile öldüremediğiniz hangisi? eğer ölmeyen processler wine'a
ait olanlar ise, killall wine ile onları da öldürebilirsiniz..

eğer illa ki explorer kullanma zorunluluğunuz varsa, wine yerine
virtualbox'ta bir windows kurup bu windows'un internet explorer'ını
kullanabilirsiniz.. daha az ram yiyebilir.. ben şahsen böyle
kullanıyorum misal tcdd'den bilet almak zorunda kaldığımda =)