[Pardus-kullanicilari] Safe Boot ile Pardus Kurulumu

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
27 Mar 2008 Per 19:00:22 EET

Mustafa bey
Ses ile ilgili:
Konsol (Terminal) prog.açıp su komutu enter ardından yönetici parolanızı girip
tekrar enterleyin müteakkiben alsaconf komutunu enterledikten sonra Ses
kartınızın tanınması ile tamam ve evet diyerek tanınmasını sağladıktan sora
sistemden ses alıyorsanız sorununuz çözülmüştür. Eğer ses alamıyorsanız
Pardus->Programlar->Çoklu Ortam -> KMix i tıklayın ekranınızın sağ alt
bölümünde hoparlör simgesi belirecek, bu simgeye tıklayın karıştırıcılar
kısmını tıklayıp açılan tabloda çıkış kısmaında Master bölümünde üst
kısmındaki led yeşil değilse tıklayıp ses değerlerinizide ayarlayın.Yine de
sesle ilgili probleminiz devam ediyorsa hoparlör simgesine maus ile sağ
tıklayıp Ana kanal seç i tıklayın Açılmış olan Pencerede PCM veya sizin
sisteminizle bağdaşık olan kısmın önündeki dairenin içini tıklayıp deneyin.
Görüntü çözünürlük:
Pardus -> Komut çalıştır ı tıklayın açılan Pencereye komut olarak kdesu
kwrite /etc/X11/xorg.conf komutunu girin (kwriteden sonra bir boşluk ondan
sonra slaş ) sizden yönetici Parolanızı isteyecek Yönetici Parolanızı girip
enterleyeyin. Xorgconf dosyası açılacak, açılan bu tabloda Section screen
bölümüne Mönitörünüzün desteklediği değerleri orada mevcut değerlerin önüne
girin ( Mesela "1280x1024" "1152x864" "1024x768") kydedip çıkın. istediğiniz
çözünürlüğü tasmadan seçip okeyleyin veya Pardus->Sistem->KRandRTray ı
tıklayın ekranın sağ alt kısmında beliren ekran boyut simgesine tıklayıp
açılan tabloda size en uygun olan çözünürlüğü seçip okeyleyin.Kolay gelsin

27.03.2008 tarihinde Mustafa Tosuner <mustafatosuner at ttmail.com> yazmış: