[Pardus-kullanicilari] Cekirdek derleme / .config

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
25 Mar 2008 Sal 20:33:46 EET

> pardus ~ # find /lib/modules -name vboxdrv* -print
> /lib/modules/2.6.18.8-86/extra/vboxdrv.ko
>
> Modül dom0 cekirdekte M olarak isaretlenmemis galiba. Dom0 cekirdegin
> kaynak kodunu cektim, ancak .config'e ihtiyacim var.
> Bu /prog/config.gz midir? Sifirdan cok degisik bir cekirdek derleyip
> ortaligi batirmak istemiyorum da, sadece vboxdrv'i modul yapip
> cikacagim. :)

 Modül kernelle gelmiyor, virtualbox paketinden çıkıyor.
kernel-dom0-source paketini kurup o kernel açıkken o bilgisayarda
virtualbox paketini derlerseniz Dom0 için ilgili modül dosyası da
oluşacak (/var/pisi/paket.../install/lib/modules/...). Onu elle
modules dizini içinde mesela extra altına kopyalayıp

 update-modules

 komutunu çalıştırmanız yeterli