[Pardus-kullanicilari] 4 gb ram imi 3 gb olarak görüyor

Alper OGUZ Alper.OGUZ at bimar.com.tr
25 Mar 2008 Sal 15:56:58 EET

Merhaba,

Tabi cekirdegin son derlenisindeki parametreleri almazsak varsayilan kernel secenekleri gelir ki, bunun sistemimizdeki cekirdekle uzaktan bile bir ilgisi olmayabilir. :) O yüzden /proc/config.gz'yi /usr/src/linux'a acip öyle make menuconfig vb yapmak gerek. (dosya adi .config olmali)

Yanliz burada belki afaki yazisiyoruz. Belki hic bunlara gerek yoktur. Simdi baktim cekirdek parametrelerinde CONFIG_HIGHMEM4G=y secilmis. O yüzden bence Pardus ekibinde cekirdek konusunda calisan arkadaslardan yanit beklemekte fayda var.

iyi gunler

Alper Oguz