[Pardus-kullanicilari] Kitlenmiş windows bölümünü açmak

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
23 Mar 2008 Paz 02:29:01 EET

Sat, 22 Mar 2008 20:43:23 +0200, "Seyfi GENÇ" <seyfi.genc at gmail.com> :

> Bilgisayarın Windows bölümü bir şekilde uçmuş. Açılış ekranından sonra
> (Windows XP yazısı) siyah ekranda kalıyor. Sanırım virüs girmiş.
> Boot.inidosyasında problem olduğunu tahmin ediyorum. Fakat bilgisayar
> düzgün kapatılamadığı için de XP partlarına erişemiyorum. Buna
> erişmenin o kilidi kırmanın bir yolu var mı? Verileri kurtarıp format
> atmak istiyorum.
> Konsol'da neler yapmam gerekiyor?
O kilit ntfs-3g surucusunden kaynaklaniyor. ntfs-3g ntfs'e yazma
yetenegine sahip oldugu icin, yazmadan once sizin checkdisk yapmanizi
istiyor.

Standart ntfs surucusunu kullanirsaniz, o sadece okuma yaptigi icin
boyle bir problem olmamasi gerekir. Konsolda,

mount /dev/hede /hodo

seklinde baglayabilmelisiniz.

                   Doruk