[Pardus-kullanicilari] SSH kodlamasý?

Atamert Ölçgen muhuk at muhuk.com
18 Mar 2008 Sal 09:15:46 EET

Doruk Fisek wrote On 17-03-2008 12:08:
> Ortada sistemler arasi bir encoding farkliligi olabilir. Pardus'ta
> ontanimli olarak utf8 secili (ilk sorunun yaniti elbette destekliyor,
> buyuk olasilikla karsi taraf desteklemiyor).

Durum ÅŸu (yerel ve uzaktaki encoding):
> muhuk at pardus ~ $ echo $LANG
> tr_TR.UTF-8
> muhuk at pardus ~ $ ssh $$$$$.webfaction.com
> muhuk at krait.webfaction.com's password:
> Last login: Tue Mar 18 02:09:12 2008 from $$.$$.$$$.$$$
> [muhuk at krait ~]$ echo $LANG
> en_US.UTF-8
> [muhuk at krait ~]$

Buradan benim anladığım karşı tarafta da utf8 olduğu.

> Kullandiginiz terminal programinin (yakuake ya da konsole) ayarlarinda
> actiginiz her sekme icin kodlamayi elle degistirebilirsiniz (sekme
> uzerinde sag tiklayarak, ayarlar-kodlama bolumunden).
>
> Ben genelde Pardus'tan iso-8859-1/9 bir sisteme ssh ile baglanirken bu
> sekilde degisiklik yapiyorum. Yoksa en azindan Turkce karakterlerde
> ortalik birbirine giriyor.

Terminallerin (yakuake kullanıyorum) kodlamaları da utf8, hiç
deÄŸiÅŸtirmiyorum.

Çok saçma sapan bir sorun. Benim tarafımda bir problem olmadığından emin
gibiyim. Ancak bu sorunu mutlaka çözmem gerek, deli olacağım. Çok basit
halledebileceğim şeyler çok zamanımı alıyor.

Öneriler için teşekkürler.

--
Saygılarımla,
Atamert Ölçgen