[Pardus-kullanicilari] Maillist hakkýnda. Herkes okusun lütfen

volkan volkana34 at gmail.com
16 Mar 2008 Paz 20:18:09 EET

Paz, 2008-03-16 tarihinde 20:08 +0200 saatinde, Emre Kocaoglu yazdı:

> Ben G-mail hesabımı kmail ile yönetmeyi beceremedim. Lütfen bana da anlatır
> mısınız bu işin sırrını?
> Sevgiler.
> Emre

http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:GMail_i%C3%A7in_KMail%27i_Ayarlamak

POP3 / Gelen
Ayarlar menüsünün en altındaki Kmail Programını Yapılandır seçeneğine
tıklayın.

Hesaplar başlığını seçerek Ekle tuşuna basın. Açılan pencerede POP3
seçerek TAMAM deyin.

Hesap adı, bu hesabınızı ekleyeceğiniz başka hesaplardan ayırt etmekte
kullanılır. Giriş bölümüne gmail adresinizi tüm olarak
(ornek06 at gmail.com biçiminde) girmelisiniz. Makina olarak pop.gmail.com
adresini Port olarak da 995 numaralı portu girdiğinizde GMail için
gereken ayarlar karşılanmış olacak, diğer ayarları rahat edeceğiniz
biçimde dilediğiniz gibi yapabilirsiniz.

İletişim güvenliği için (GMail bunu zorunlu tutar) üstte bulunan Diğer
sekmesine geçerek Güvenli posta almak için SSL kullan ve Düz Metin
seçeneklerini işaretlemelisiniz.

SMTP / Giden

Giden postalar için GMail sunucusu kullanmak istiyorsanız (başka bir
hesabınız varsa, postalarınızı oradan göndermeniz de mümkün olduğu için
gerekli olmayabilir) aşağıdaki ayarlarla bunu da
gerçekleştirebilirsiniz.

Yine Ayarlar menüsünün en altındaki Kmail Programını Yapılandır seçeneği
altındaki Hesaplar bölümüne girince üstten Gönderme sekmesini seçin.

Ekle düğmesine basarak, açılan pencerede smtp seçip TAMAM deyin. Makina
olarak smtp.gmail.com port olarak da 465 yazın, Sunucu kimlik denetimi
istiyor kutusuna çentik atarak e-posta adresinizi ve parolanızı yazın.

Üstten Güvenlik sekmesine geçerek SSL işaretleyin, TAMAM ve Uygula
deyin. Hesabınız eklendi.

Şimdi KMail Programını Yapılandır bölümü altından bu hesabınızdan
gönderdiğiniz e-postalarda görünecek kimlik bilgilerini
düzenleyebilirsiniz. (Boş bırakırsanız posta adresiniz görünür...)