[Pardus-kullanicilari] kde4.02

Cagacan Deger cagacandeger at yahoo.co.uk
13 Mar 2008 Per 14:18:44 EET

Merhaba Arkadaslar,

Ilk olarak, bu mail hibir teknik bilgi icermemektedir.
Eger KDE4.02 ile ilgili bilgi edinme amacli okuyor
iseniz, zaman kaybetmeyiniz. Sadece Sayin Emre
Unalmis'in gecen gun sahid oldugumuz kiymetli
katkilari arasinda birkac nokta dikkatimi cekti ve bu
noktalari irdelemek istiyorum. Daha onceki maillerle
baglanti olmasi icin konu kismini degistirmedim.

Ilk olarak kendisi

"neyse konusturmayin beni, zaten trojen kullaniyorum
hackerim ben"

ifadesini kullandi son mailinde. Ben bilgisayar
isinden pek anlamam, ama hecker tabir edilen kisiler
(en azindan hollywood filmlerinde)

1) bilgisayardan ciddi sekilde anlayan,
2) C gibi dillerde kod yazabilen

kisiler olurlar diye tahmin ediyorum. Bu gibi
becerilere sahip bir kisinin

"ya abiler yardim etcek yokmu
 pardusu indirip cd ye çekemiyorum pcde virüs var
 nerden satin alabilirim ??"

yazmasi iki durumu isaret eder.

Ilk olarak Sayin Unalmis virus ile basedemeyen bir
bilgisayar kullanicisidir. Bu durum en azindan benim
anladigim sekliyle hacker oldugu ifadesi ile celisir.
Trojan yazabilen/kullanabilen bir kisinin viruslerle
basetme konusunda benden daha becerikli olmasini
beklerim.

Ikinci olarak ise pardusu satin alma onerisi ciddi bir
bilgi eksikligini isaret eder. Pardus ve genel olarak
linux distro'larinin ucretsiz olarak edinilebildigi
gibi genelde kullanicilar birbirlerine cogaltmak
suretiyle distro dagilimina katki yapmaya
calismaktadirlar. Dolayisiyla Sayin Unalmis linux ile
ilgili cok temel kulturel ogelerin farkinda degildir
ve bu da bilgisayar kulturunun cok eksik oldugunu
isaret eder.

Bu iki nokta, kendisinin hacker oldugu iddiasina
inanma ihtimalini azaltir.

Diger bir yazisinda Sayin Unalmis diyor ki:

"abi yardım edin ya , pardusu kurdum ama
internete bağlanamadım
 terminale girip bi sürü kod yazmak gerekiyor , çok
zor geldi
 kimse bana yardım etmedi , siz bana bi
öğretin ethernet kartını nasıl
tanıtacağımı ??
 ethernet kartı o/b yani anakartın içinde
dahili olarak var , anakartım asus P5LD2-X/1333
 msn adresin varsa orda konuşalım"

Anladigim kadariyla linux'de sorun asmanin yolu kod
degil konsoldan komut yazmayi gerektiriyor. Her ne
kadar ben isimden zaman ayiramayip ogrenemesem de
gordugum kadariyla gerekli komutlari google'da basit
aramalar sonucu ogrenmek o kadar zor degil. Kod yazma
konusuda ciddi becerileri olan ve bu isten keyif
aldigini varsaydigim bir hacker'in konsoldan komut
yazmaya usenmesi bana sasirtici geldi.

Google uzerinde yapilacak bir kac tarama ile herhangi
bir linux distro forumundan herhangi bir hardware
sorununu cozmek icin ciddi destek / kaynak
edinilebiliyor. Benim gibi bilgisayar becerileri zayif
bir insan bile linux driveri olmayan cok fonksiyonlu
yazicisini tanitip kullanabiliyor.

Bu son iki nokta, Sayin Unalmis'in hacker'lik ve
bununla bagli yuksek bilgisayar becerileri konusunda
iddialarinin zayifligini destekler gorunuyor.

Son olarak, herkesin acikca gorme firsati yakaladigi
renkli uslubu ("abi ya", "bok gibi ortada kaldim"
konusturmayin beni" "hayallerinizden vazgecin"
orneklerinde oldugu haliyle) kendisinin yazili (ve
belki de sozlu) haberlesme adabindan cok uzak oldugunu
acikca ortaya koyuyor. Bu son nokta, kendisi ile
ilgili belirttigi noktalarla nasil ortusebilir acaba?

Ilk olarak, kullandigi uslup hacker olarak bilgisayar
basinda gunler, hatta belki haftalarca calismaktan
kaynaklaniyor olabilir. Sosyallesme pratiginin bu gibi
soyutlanmalarla azaldigini ben de yogun calisma
donemlerimde tecrube ettim. Fakat simdiye kadar
inceledigimiz ipuclari, boyle yogun bir calismanin
getirecegi bir bilgisayar becerisine isaret edemiyor
ne yazik ki. Dolayisiyla sebep bu olamaz.

Olasi tek sonuc, Sevgili Unalmis'in yas olarak cok
kucuk oldugudur. Bu durumda ise kendisi ile
yurutulecek hukuksal surec cok daha derin bir anlam
kazanir. Umarim hukuksal sureci takip eden yargic yas
durumunu goz onune alir ve Unalmis ailesi surecten hem
maddi hem de manevi anlamda en az zararla cikar.

Sonuna kadar okuma sabri gosterdiginiz icin tesekkur
ederim.

Saygilarimla,

Cagacan Deger

Rise to the challenge for Sport Relief with Yahoo! For Good

http://uk.promotions.yahoo.com/forgood/