[Pardus-kullanicilari] Program Derleyebilmek

Gökhan ERYILDIRIM gokhaneryildirim at gmail.com
9 Mar 2008 Paz 20:02:51 EET

Merhaba,
Öğrenmek amacıyla bir deneme yapmak istedim:

1) Miro-1.1.2.tar.gz dosyasını indirdim.
2) Dosyayı, Sağ Tıklama > Buraya Aç komutu ile Masaüstüne açtım
3) Konsole'dan Root olarak
cd /home/Gokhan/Desktop/Miro-1.1.2
 komutuyla dosyaya girdim.
4) ./configure komutu verdim, ancak
bash: ./configure: Böyle bir dosya ya da dizin yok
mesajı aldım.
5) Hatayı belki düzeltir diye açık dosyayı Home klasörüne
taşıyıp adres düzeltmesiyle tekrar denedim ve aynı hata mesajını aldım.
6) pwd komutunda ise:
# pwd
/home/Gokhan/Miro-1.1.2
sonucunu alıyorum.

Niyetim, ille Miro kullanmak değil,kaynak kodlardan program derleyebilmeyi
öğrenmek istiyorum.

Hatanın sebebini ve ne yapmam gerektiğini acemilerin anlayabileceği şekilde
anlatabilir misiniz?
Saygılarımla...

Not; Her ihtimale karşı konsole çıktısını ekliyorum:

Gokhan at pardus ~ $ su
Parola:
pardus Gokhan # cd /home/Gokhan/Desktop/Miro-1.1.2
pardus Miro-1.1.2 # ./configure
bash: ./configure: Böyle bir dosya ya da dizin yok
pardus Miro-1.1.2 # cd
pardus ~ # cd /home/Gokhan/Miro-1.1.2
pardus Miro-1.1.2 #
pardus Miro-1.1.2 # ./configure
bash: ./configure: Böyle bir dosya ya da dizin yok
pardus Miro-1.1.2 #.1.2 # pwd
/home/Gokhan/Miro-1.1.2