[Pardus-kullanicilari] ekran ile ilgili

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
7 Mar 2008 Cum 08:44:12 EET

Son Güncellemelerden sonra (Tahminimce güncellenen xorg ve xorg server
paketlerinden dolayı) ekran çözünürlük değerlerine masa üstünden müdahale
ederek çözünürlük değiştirmek mümkün değil.İnan Görür arkadaşın ekranındaki
görüntü , Tasma yapılandırma merkezi üzerinden açtığımız görüntü
penceresinde de aynı ibare beliriyor. Buna benzer bir durum Suse 10.3 de de
mevcut fakat Ayarlarda konsola yerleşen screen saver simgesine tıklayınca
çözünürlük değerleri gözüküyor tercihiniz olan çözünürlük seçimi ile o
çözünürlüğe geçince açılan uyarı penceresinde evet de deseniz her açılışta
eski çözünürlük değeri ile ekranınız açılıyor ve bu işlemi her seferinde
tekrarlamanız gerekiyor. Suse 10.3 de bir diğer yol ise SaX2 yi açıp ekran
boyutlandırmalarını ve çözünürlük değerlerini buradan yapmanız mümkün ama ne
yazık ki Suse deki SaX2 modülününde tam çalıştığı söylenemez (Birkez 10.2 de
ekran boyutlandırma yapmış değiştirdiğim değerlere save ederek çıkmıştım bu
işlemden sonra bu modül bir daha çalışmadı) SaX2 yi açıp buradan çözünürlük
değeri girdiğinizde dene veya save seçeneğinden herhangi birini
tıkladığınızda donup kalıyor.Öyle Tahmin ediyorum ki Pardus 2008 X11
dosyasında yapılacak değişikliklerin başlangıcı olan bu son xorg dosya
güncellemesinden sonra Tasma da da  X server ayarlarına müdahale
edebileceğimiz bir ilave vardır. İyi günler

06.03.2008 tarihinde İnan GÖRÜR <kinginan at gmail.com> yazmış: