[Pardus-kullanicilari] Kontact = Outlook mu?

Serdar Özgür vefaliserdar at gmail.com
6 Mar 2008 Per 16:01:17 EET

Dün uzun bir maratondan sonra şirket içinde verilen eğitimlerin Outlook
ayağını tamamladık nihayet. Bugün hani biraz da havaların durumunundan
dolayı eklem ağrılarımı bahane ederek iki günlük izin ayarlayabildim
patronun homurtuları arasında.
Neyse kızımın tepeme çıkmaları, evde olduğumu gören komşu hanımların yüz
geri dönmeleri arasında bilgisayarımı açıp, Pardusda outlook benzeri program
var mı diye bakarken kontacta rastladım.
Ve outlookun hemen hemen aynısı olduğunu gördüm. Fakat yine de içimde bir
acaba oluştu.
Aslında amacım şirkette verilen ofis eğitimlerimde öğrendiklerimi Pardusda
uygulayıp, birilerine aynı işlerin linuxda da yapılabildiğini kanıtlamak.
Hem kanıtlamasam ne olur? Ms office programına verecek para bulsam hanımın
dırdırından kurtulamam. Üstelik mübarek bir tek değil ki... bir sürü çeşidi
var. Ve tam sürümü neredeyse yeni toplama bilgisayardan bile pahalı. Ona
verceğim parayla gider yeni bir bilgisayar alırım daha iyi.... Ayrıca
openoffice gibi bir paket program varken ne gerek var onca para dökmeye? Ne
demiş bir çin atasözü " önemli olan kedinin siyah ya da beyaz olması değil,
fare yakalamasıdır, "
Maşallah Pardus çok güzel fare yakalıyor, her konuda. Openofficede öyle.
Hatta şirketteki ofis
eğitimindeki Excel dersinde öğrendiklerimin bir kısmını calc
programında denedim ve başarılı da oldum.
Hem de Xpde.
Aklımdayken office 2007nin betasını bir süre kullanmaya çabalaamıştım. Fakat
yeni sistemleri yüzünden neyin nerede olduğunu bulmak için bir saatimi
harcıyordum.
Ve hiç unutmuyorum, bir veri tabanı oluşturma işini  neyin nerede
olduğunu bulamadığım için
yapamamıştım. hoş aynı işlemi Openofficede de yapamıyorum ya. Üstelik kaynak
da bulamıyorum. Openoffice veri tabanını adam akıllı öğretecek.
Bu
kadar kahve molasından sonra yeniden konuya dönecek olursak, deneme
amaçlı kontact takviminde ilk
girdimi oluşturdum ve mp3 dosyasını anımsatcı olarak görevin başlamasından 5
dk. sonrasına ayarladım. Fakat sürenin üzerinden neredeyse 10 dakika geçti
hala ses çalmadı.
Ben yine kafa ütülemeden sorumu sorayım, outlook eğitiminde öğrendiklerimi
birebir kontactta uygulayabilir miyim?

İyi günler olsun.

                                                   Serdar Özgür.