[Pardus-kullanicilari] toplu html dosyaları içinden belli satırları silmek

irfan bilgili irfanbilgili at superonline.com
5 Mar 2008 Çar 13:22:38 EET

gönülden teşekkür ederim linux u bu yüzden seviyorum

> makale uzunluğu değiştiğinden makale bitiminde her sayfada ortak bir
> ifade var (bir bağlantı) bu bağlantı bir ifade kullanılarak satır
> numarası bulunup ondan sonraki satırları son birkaç satır hariç
> silinebilirse dosyalar istediğim şekline gelmiş olacak.

grep -n ifade metin.txt |cut -d\: -f1

size satir numarasini verir.

tail -n 5 metin.txt

size metnin kesilmesini istemediginiz son 5 satirini verir (5'i
degistirebilirsiniz elbette).

head -n 5 metin.txt

size metnin basindan ilk 5 satiri verir. 5 rakamini grep komutundan
elde ettiginiz sayiyla degistirebilirsiniz.

Bu durumda, suna benzer bir betigi html dosyalarinin bulundugu dizinde
calistirirsaniz isiniz gorulmeli, dosya.html.kesilmis seklinde ayri
dosyalara kesilmis halini kaydetmeli :

#!/bin/bash
#
for DOSYA in `ls *.html`
do
 SATIRNO=`grep -n ifade $DOSYA |cut -d\: -f1`
 head -n $SATIRNO $DOSYA > $DOSYA.kesilmis
 tail -n 5 $DOSYA >> $DOSYA.kesilmis
done

Biraz daha borulama islemi ile daha kisa yapilabilmesi lazim.

                   Doruk