[Pardus-kullanicilari] kurulumda eski /home partitionını bağlamayı unuttum

aşkın yollu cavbela at gmail.com
4 Mar 2008 Sal 19:07:42 EET

>  >>  > Ben pardusu yaklaşık 6 ay önce kurmuştum. O zaman /home dizinini ayrı
>  >>  > partitiona kurmuştum. Şİmdi pardusu baştan kurdum ama kurulumda /home
>  >>  > partitionunu bağlamayı unuttum. Şİmdi /home daki dosyalarıma erişemiyorum.
>  >>  > /home partitonunu nasıl tekrar /home dizinine bağlarım?
>  >>  >  fdisk -l çıktım aşağıdaki şekilde
>  >>  /etc/fstab dosyasında sda5in bağlandığı yeri /home olarak düzenle. bu
>  >>  dosyayı düzenlemek için root yetkisiyle açman gerekiy
>  Merhabalar kusura bakmayın benimde buna benzer bir derdim mevcut.O
> [...]

ben ubuntu kullanıyorum. /etc/fstab dosyasının home diziniyle ilgili kısmı

# /dev/sda6
UUID=bd6d1f5d-4f13-4802-a2bd-e94614635566 /home           ext3
defaults        0       2

şeklinde.

sizde benzer olarak
/dev/sda6 olan kısmını (eğer home dizinene bağlayacağınız bölüm başka
ise ona uygun şekilde)

/dev/sda6 /home           ext3    defaults        0       2

şeklinde düzenlerseniz istediğinizi yapmış olursunuz. dikkat etmeniz
gereken kısım kullanıcı adınız eski sistemin kullanıcı adıyla aynı
olmalı.
eğer sistem açıldığında dosyalara erişim-yazma haklarıyla ilgili hata
verirse chown komutuyla dosyaların sahibini yeniden belirlemelisiniz.
her ihtimale karşı, şimdiki ayarlarınıza geri dönebilmek için mevcut
home dizininizi yedekleyin. yada home dizininin adını değiştirip
(home.yedek gibi) yeniden home dizini yaratıp bu işlemleri o şekilde
yapın.

--
Aşkın Yollu
www.bobrektasi.org