[Pardus-kullanicilari] Akademik Çalışmalar için Pardus Yeterli mi?

Talha Yalta talhayalta at gmail.com
4 Mar 2008 Sal 14:57:01 EET

-R, windows dahil tüm platformlardaki en güvenilir ve kapsamlı
istatistik ortamlarından birisi. Birçok araştırmacı artık R kullanıyor
zaten. Rkward adında bir grafik arayüzü de var ama en doğrusu bu
programlama dilini öğrenerek komut satırından kullanmak.
- Gretl, kapsamlı ve kullanışlı bir ekonometri programı.
- SAGE adında Mathematica benzeri gelişmiş bir sembolik ve sayısal
matematik paketi var ama sanıyorum pisi paketi henüz mevcut değil
- Teknik döküman hazırlamak için LaTeX (TeTeX dağıtımı, yakında
TeXLive'a geçilecek) ve bunun grafik arayüzü olarak da Kile var.
Ayrıca bu amaç için LyX adlı ScientificWord muadili çok kaliteli başka
bir program da mevcut.
- MatLab'a karşılık olarak SciLab ve Octave var.
-SPSS'e karşılık PSPP var ama SPSS kadar iyi değil diye biliyorum.
Zaten mümkünse R öğrenin, öğretin siz.
-Tüm bunların yanında neredeyse tüm bilimsel programların (MatLab,
Mathematica, Stata, Gauss, Rats, ...) Linux versiyonları zaten
bulunmakta. Eviews gibi bir iki istisna hariç. Ayrıca bu programların
hepsinin Linux versiyonlarının daha hızlı çalıştığı bilinmekte ve bu
yüzden özellikle kapsamlı simulasyonlarda veya çok büyük veri setleri
içeren projelerde Linux versiyonları tercih edilmektedir. Örneğin
sadece MatLab kullanmak için Linux yükleyen çok akademisyen tanıyorum.
- Son olarak, şeffalık ve teyit edilebilirlik açısından, bu saydığım
açık kaynaklı programları öğrenmek ve kullanılmasını yaygınlaştırmak
akademik camianın görevidir diye düşünüyorum.

Saygılar, iyi çalışmalar
A. Talha YALTA
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi
İktisat Bölümü Öğretim Görevlisi