[Pardus-kullanicilari] toplu html dosyalarý içinden belli satýrlarý silmek

irfan bilgili irfanbilgili at superonline.com
3 Mar 2008 Pzt 15:53:01 EET

merhaba arkadaÅŸlar,

elimde internetten toplu olarak indirilmiş web sayfaları var.
sayfa içeriklerinde program kodları ve makaleler var
bu dosyaların içeriğinde web sayfasının şekli şemali kalmasın yani sadece sayfa içinde bana gerekli olan yazı kalsın istiyorum

tüm sayfaların ortak özelliği ise
2.satır ile 315 inci satırları arasında bulunan kodlar bana lazım değil sildiğim zaman sayfanın içerikten önceki kısmı temizlenmiş oluyor ancak 1.satırı yeniden yazmak gerekebilir.

makale uzunluğu değiştiğinden makale bitiminde her sayfada ortak bir ifade var (bir bağlantı) bu bağlantı bir ifade kullanılarak satır numarası bulunup ondan sonraki satırları son birkaç satır hariç silinebilirse dosyalar istediğim şekline gelmiş olacak.

ağırlıklı olarak windows kullanıyorum ve windows ta böyle birşey yapan bir program varmı bilmiyorum ancak linuxta uzman bir kişinin bunu bir shell scripti ile çözebileceğine inanıyorum.

aklıma şimdi geldi windows ta bir makro programı ile yapılabilir.

yardımcı olursanız minnettar kalacağım