[Pardus-kullanicilari] pardus adı hakkında

Ahmet Akmaz linukscular at gmail.com
2 Mar 2008 Paz 15:13:48 EET

> Eğer pardus işletim sistemi bizim milli işletim sistemi olacaksa neden adı
> ayyılldız olmasın.
> Bu isim olmasa dahi en azından bu işletim sistemi kesinlikle Türkçe bir
> isim olmalı.
>
> Ne arapça, ne farsça ya da ne de sonradan Türkçeleşmiş olan bir isim
> olmalı.

Bazı arkadaşlar nedense isimlendirmeye fazla önem veriyorlar. Bunca emek
verenler, elbette güzel bir isimle eserlerinin anılmasını isterler. Yine de
şahsen ben, cismini isminden daha önemli buluyorum. Tabii ki bu
söylediklerim isminin yabancı olmasını istediğim anlamına gelmez. Demek
istediğim güzel bir isim verdiğimiz işletim sistemimiz ihtiyaçlarımızı
karşılamazsa hiçbir mânâ ifade etmez. Birisinin adı İffet olabilir ancak
kendisi namussuz olabilir. Bu yüzden isme takılıp kalmasak iyi olacak gibi.

Bol Pardus'lu günler dileklerimle...