[Pardus-kullanicilari] microsoft

Kursat Unlukara kursat at unlukara.com
1 Mar 2008 Cmt 14:35:06 EET

Merhaba
Bu iletinin teknik fayda anlamında gruba hiç bir faydası yoktur.
Ben bu tarz iletileri çalışırken verilen kahve molalarına benzetiyorum.
Zihin dinlendirici ve farklı bakış açılarını yansıtıcı özellikler
taşıyorlar, bilgi
birikimimize farklı tarzda katkıları oluyor.
Bence Serdar Bey bilinçlice provakatif ifadeler ile bir taş yolladı ben de
görüşlerimi izah etme fırsatı bulayım.

Ben microsoft firmasını artık standart bilgisayar kullanıcısını hedef almış,
yazılımda uzmanlık gerektiren işler ile uğraşmayan insanlara hizmet sunan
bir firma olarak görüyorum. Bu sebeple marketing kitlesi geniştir.

.Net ile hiç geliştirme yapmamıştım, 4 ay önce birisi C# ta bir web yazılım
sipariÅŸi verdi
(bir .aspx sitesine yeni bir modul geliÅŸtirmek gerekiyordu)
o zaman aylık 4$ a .net framework kurulu bir hosting yeri kiraladım ve
fedoramı açıp
microsoft dünyasının ücretsiz makaleleri arasından belirlediğim kodları
yazıp,
dosyaları ftp leyip testi hosting ortamında
yaptım. O esnada daha da iyi anladım ki binlerce dolar verip MS uzmanlarının
daha önce
yazdıkları kütüphaneleri bir nevi yeri geldikçe çağırmaktan başka hiçbir şey
yapmıyoruz.
Bunun içinde belirli bir yetenek yada tecrübeye ihtiyaç yok.

Yani yazılım ile yapılacaklar evrensel bir küme ise, MS bu evrensel kümenin
bir alt kümesi
ve MS yazılımcılarının yapacakları da bu MS altkümesinin alt kümeleridir. MS
in herhangi bir alt kümesi de malesef
evrensel kümenin MS altkümesi dışında sahip olduğu pek çok imkana malesef
asla ulaşamayacaktır.
MS in yazılım dünyasındaki yeri budur.

MS kullanarak yaratıcılık gerektiren pek çok uygulamayı malesef
gerçekleştirmemiz mümkün değildir ki pek çok durumda da normal işlerle
ilgili uygulamalar artık bazı MS
fonksiyonlarının o spesifik uygulama düşünülmeden hazırlanması sebebi ile
işe yaramamaktadır.

Bu söylediğimin en güzel iki ispatı şudur :
Bill Gates in tanıttığı elle yönetilen bir masaüstü uygulama gördüm ki
bununla aynı işi yapan bir sistemi Linux
te sunum yapan bir yöneticide, 2005 yılında görmüştüm. Bilgisayarını ekrana
dokunarak eli ile kontrol ediyordu.
İşin içinde olan uzmanlar için bir yenilik değildi ama
MS müşteri kitlesi buna o dönemde ihtiyaç duymayacağı için 2010lara kadar
kullanmak için beklicekler. Gates te
bu yüzden yenilik ve çığır açma pazarlama terimlerini kullanmıştı.

Bir başka özellikte şu anda hazırlanan yeni MS çekirdeği. Linux kerneli gibi
esnek,modüler olması için uğraşıyorlar
sanırım her şey MS için yolunda giderse 2009 sonu ya da 2010 yılında lanse
edecekler. Ama bu benim makinemde
zaten hali hazırda ücretsiz olarak var.

MS in bir başka sıkıntısı insan kaynağı -yazılımcı- sıkıntısıdır. Dünyada
milyonlarca yazılım ile uğraşan insan varken bunların hepsini
bir firmanın işe alıp değerlendirmesi imkansızdır. MS dışındaki
yazılımcıların miktarı ve yetenekleri eğer bir toplam olarak ifade
edilebilirse MS içindekilerden fazladır. Bu sebeple yeni
gelişimleri/standartları artık MS içinden beklemek imkansızdır. Ki MS
firmasının kaynaklarıda buna yeterli değildir, örneğin dışarıdaki sadece bir
Yahoo firmasını almaya bütçeleri yetmemiştir.
Oldu ki satın aldı, dışardan yeni ve güçlü alternatifleri mutlaka
çıkacaktır.

En son aklıma gelen en büyük sıkıntı da hardware üzerinedir. Hardware üretim
ve kapasite artışına malesef MS yeterince hızlı cevap
verememektedir ki donanım üreticilerinin bir işletim sistemini yayma
konusundaki güçleri piyasadaki
en büyük güçtür.

Örneğin, özellikleri geliştirilmiş bir klavye ya da mouse bile artık MS te
hardware üreticisinin istediği performansta
iş çıkartamayabilmektedir. Ki bunlara cnc makineleri gibi
bilgisayarla bütünleşen yeni nesil iş makinelerini... Ev kadınlarının cep
tel ve bilgisayar uyumu ile kontrol edebilecekleri beyaz eÅŸya
gibi akıllı donanımları saymadım bile. Bunları bırakın bilgisayar dünyasında
da ilk 64bit işlemci üreticisinin yaşadığı işletim sistemi sıkıntısı
da hafızalardadır.

Özetle ben Microsoft u bilgisayarı standart işler için kullanan insanlara
hizmet veren bir yazılım firması
olarak görüyorum. Microsoft kullanan pek çok müşterim var onlara da hizmet
veriyorum. Microsoft firmasının ticari haklarına da
saygı duyuyorum, gördüğümüz illegal kullanımları ve telif haklarını
zedeleyici davranışlarıda yasal çerçevede hak sahiplerine
bildiriyorum. Ama kendi sistemlerimde ve yeni başlayan müşterilerde Linux
özellikle Pardus kullanımı teşvik ediyorum.
Piyasada ÅŸunu farkettim insanlar iÅŸlerini yapmak istiyorlar, ben Linux
sunarsam Linux ile Windows sunarsam Windows ile.
Onlara ve bana en düşük maliyetle istediğim kaliteyi Linux verdiği için ilk
tercihim hep linuxtür.

Saygılar.