[Pardus-kullanicilari] Amsn ve Kopete ile görüntülü görüşme

Ahmet Emre Aladağ aladagemre at gmail.com
30 Haz 2008 Pzt 20:20:37 EEST

> Modemden bu portları nasıl açabilirim?

Öncelikle firefox ile modeminizin yönetim paneline erişim sağlayın.
Muhtemelen gideceğiniz adres (yanlış hatırlamıyorsam)
192.168.2.1 (airties)  veya 192.168.1.1 (zyxel) veya 10.0.0.2 (zoom)
olacaktır. Bu sırayla deneyin.

Panel açıldığında eğer daha önce belirlediğiniz bir panel parolası varsa
onu, yoksa hiçbir şey girmeden giriş yapın.

Muhtemelen panelde NAT kısmı olacaktır. Oradan Sanal Sunucu gibi bir kısım
olabilir. Oradan port numarası olarak

6890-6900 (not: biraz önce yanlış söylemişim, doğrusu bu olacak)

yazın. IP adresi olarak da rastgele sabit bir numara girin, örn: 7. Bundan
sonra Ağ Yöneticisindeki bağlantı ayarında Otomatik Ayar değil de, Elle
Ayar'ı seçip

(Panele 192.168.2.1'den eriştiğinizi varsayıyorum)
IP: 192.168.2.7
Ağ Maskesi: 255.255.255.0
Ağ Geçidi: 192.168.2.1

Yazıp ayarları kaydedin ve bağlantıyı kesip yeniden bağlanın. Artık bu
portlardan gelen istekler sizin bilgisayarınıza yönlendirilecektir.