[Pardus-kullanicilari] Bellek

Ahmet Emre Aladağ aladagemre at gmail.com
28 Haz 2008 Cmt 19:10:52 EEST

Merhaba,

Bilgiayarımı kurcalarken Sysinfo da Bellek sanki fazla dolu gibime geldi.
> Şunu
> yazdırıyor: 1.010,2 MB 'ın 419,2 MB 'ı boş[ 591,0 MB ]

Normaldir; Linux belleğin çoğunu baştan kendisine tahsis eder ki ileride
ihtiyacı olduğunda tahsis işleriyle uğraşıp vakit kaybetmesin. Dolayısıyla
belleğiniz sürekli kullanılıyor gibi görülür. Halbuki gerçekte küçük bir
kısmı kullanılmaktadır. Gerçek kullanımları görmek isterseniz konsolda top
komudunu yazın, en çok bellek ve işlem gücü yiyen programların listesini
görebilirsiniz.

> OGG dosyasında bir hayli müzik var, koca koca senfonileri, operaları falan
> doldurdum ve zevkle dinliyorum. Acaba dolduran onlar mıdır? Yoksa
> bilemediğim
> başka bir şey mi var? Nereden kontrol edebilirim?

Bu bahsettikleriniz sadece sabit diskinizi doldurur, belleğinize etki etmez.
Sadece zamanla yükler ve geçtiğiniz kısmı siler...