[Pardus-kullanicilari] Açık virüs tehdidi

ok4nunal at yahoo.com.tr ok4nunal at yahoo.com.tr
26 Haz 2008 Per 13:09:56 EEST

Deneysel bir durum tabi ki anlatacaklarım. Ancak çoğu insan Pardus'un
neden virüs kapmadığını bir türlü anlayamıyor. Bence Windows
virüslerinden birinin Pardus'a girmesini sağlayıp ne tür sonuçlar
verdiğini inceleyebilirsiniz. Bunun için bir adet bilgisayara ve harici
diske ihtiyaç olacak. Öncelikle sabit diskinizin harici diske yedeğini
alın. Ardından Pardus işletim sistemindeyken virüs kapılabilecek bütün
İnternet sayfalarına girin. Özellikle porno siteler ve crack, key gibi
aramalar sonucunda çıkan sitelere tıklayın. Buradan virüs kapabilmeniz
için açılır pencerelerin doğrudan açılmasını sağlayın ve pencerede
şuralara tıklayın denilen her yere tıklayın. Bir süre sonra virüs kapmış
olacaksınız merak etmeyin. Ancak virüsünüz Pardus'ta problem
yaratamayacaktır. Çünkü kendini çalıştıramayacaktır. Hatta Pardus'ta
kendini çalıştırmak için Wine programını otomatik açtığını farz edelim.
Bu durumda sizde virüsümüze yardımcı olun. Wine ne istiyorsa yapın.
Sonuçta Pardus'umuz virüsünü çalıştırsın.

Bunun sonucunda virüsün verdiği yıkımın ne olduğunu görmek için
bilgisayarınızı açın kapatın. İnternet sitelerini yeniden yoklayın. Eğer
çalışmada ağırlaşma, İnternet'e girmeme, gibi sorunlar hissetmiyorsanız
problem yok demektir.