[Pardus-kullanicilari] 2 Ses Karti Sorunu...

Server Acim sacim at kde.org.tr
26 Haz 2008 Per 00:21:55 EEST

Merhaba.

Escort E-Note Dizüstü bilgisayarımda 2 adet ses kartı kullanıyorum. Bu ses
kartlarından birisi, bilgisayar ile birlikte gelen "onboard" ses kartı. Bu
ses kartı, "uzmanlık alanı=ses" olmayan kişilerin kullanması için üretilmiş
bir ses kartı.
Ancak, ben profesyonel düzeyde ses kayıtları yaptığım için, "kısmen daha iyi"
olan, "SoundBlaster Audigy Notebook" ses kartı kullanıyorum.
Dizüstü bilgisayarımı alalı neredeyse 4 yıl olduğu için, BIOS
ayarlarından "onboard" ses kartını "disable" yapabilme imkanım yok.
Pardus 2007.3 kullanırken, amacım "onboard" ses kartının "disable" olması ve
SB Ses Kartının "enable" olmasını sağlamak idi. Bu sorunumu sevgili İsmail
DÖNMEZ şöyle çözmüştü:

/etc/hotplug/blacklist dosyasına en alta bir satıra:

snd_intel8x0

ekledim. Ardından "reboot" yaptım. Sonra konsolda root olup, "alsaconf" ile
sadece SB ses kartımı "default" hale getirmiştim. Ve sadece SB ses kartım
kullanılmaktaydı.

Pardus 2008 ile bu sorunu yeniden yaşamaya başladım. Bu kez Pardus
2008'de, /etc/hotlug/blacklist dizininde bir "intel" dosyası var. Bu dizinin
içinde "snd_intel8x0" yazmakta. Yani /etc/hotplug/ dizini içinde
artık "blacklist" diye bir dosya yok. Bu yüzden her 2 ses kartımının
PulseAudio tarafından algılanıyor olması beni rahatsız ediyor. Her
seferinde, "PulseAudio Volume Control"dan Intel Ses kartını devre dışı
bırakıp, SB'yi varsayılan yapmak çok yorucu bir uygulama.

Sorum şu: Bu sorun bu şekilde devam edecek mi? Yoksa bunu çözmenin başka bir
yolu var mı?

Sevgiler.
--
Server ACÄ°M