[Pardus-kullanicilari] Açık virüs tehdidi

Serdar Özgür vefaliserdar at gmail.com
24 Haz 2008 Sal 14:58:33 EEST

Bugün izinliyim diye evde keyif yapayım dedim. Kuzenimin sayesinde tam
yaptım keyifi.
İçeride işlerimi halledeyim deyip Pardusun başında yalnız bıraktım. Keşke
bırakmaz olaydım. Odaya bir girdim ki bizimki açmış
malum siteleri... ekrana baktığımda antivirüs diye bir yazılım virüs
taraması yapıp duruyor ve bir yandan da win32 trojan bulundu 6 tane
7 tane diye uyarı veriyor. Ve antivirüs.exe diye bir dosyayı indirmeye
çalışıyor Pardusa.
Alelacele tüm tarama sekmelerini kapatırken bir yandan da kuzenime iyi bir
fırça çektim az önce ve bozulup gitti amma değerli
bilgisayarın varmış diyerekten.
Şimdi içimden iyi ki pardusdaymışım diye içimi serinletmeye çalışırken bu
yaz vakti bir yandan da az önce ekranda gördüklerimden
dolayı acaba bilgisayar özellikle biosdan zarar gördü mü diye içim bir
kavrulmakta ki sorma gitsin.
Hesabım normal kullanıcı. Fakat içinde yarın işyerine götüreceğim dosyalarım
var. Ve işin garibi işyerindeki bilgisayarlarda Windows xp yüklü.
Ne yapacağımı şaşırmış haldeyim.
Acaba o malum sitelerden pardusa ve biosa virüs bulaşmış olabilir mi? Ve
bundan dosyalarım etkilenir mi? Bir de diskin bir köşesine hapsettiğim
Hüseyin bey'in önerisiyle sanırım Xp pro bundan etkilenir mi?

İyi günler olsun.

                                                       Serdar Özgür.