[Pardus-kullanicilari] Pardus 2008 de disk bağlama (mount) yetkisi

Semih GÜNÇER semih_guncer at yahoo.com
22 Haz 2008 Paz 02:19:12 EEST

2008/6/13 umut muslu <umuslu at gmail.com>:

> 4. Ayrı sorun: Pardus 2007.3'ün kurulu olduğu diski açılışta Pardus 2008
> RC1 bağlamıyor. Açılıştan sonra bağlamak istendiğinde "Hata :
> org.freedesktop.hal.storage.mount-fixed auth_admin_keep_always --(action,
> result)" şeklinde mesaj veriyor ve disk yine bağlanmıyor.

Ben de "Pardus 2008 RC2" yi yeni bir disk'e kurduktan sonra "Pardus 2007.3" kurulu eski disk'e ulaşırken aynı hatayı aldım.
Biraz arama yapınca aşağıdaki çözümlere ulaştım.

"/etc/PolicyKit/PolicyKit.conf" dosyasında boş olan <config> bölümünü aşağıdaki gibi düzenleyerek tüm kullanıcılara bu hakkı verebilirsiniz;

<config version="0.1">
 <match action="org.freedesktop.hal.storage.*">
  <return result="yes"/>
 </match>
</config>

Eğer tek bir kullanıcıya bu yetkiyi vermek isterseniz (kullanıcı adı semih için örnek);

<config version="0.1">
 <match user="semih">

Bu çözümü bulduğum kaynaklar;
https://issues.foresightlinux.org/browse/FL-663