[Pardus-kullanicilari] YNT: RC2 de ntfs sorunu

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
19 Haz 2008 Per 20:00:48 EEST

On Thu, 19 Jun 2008 18:32:11 +0200
"Emre ERENOGLU" <erenoglu at gmail.com> wrote:

> Esasen su, eger Pardus kapanirken bir sekilde kitlenerek kapandiysa
> veya ntfs surucuyu tam olarak ayiramadan kapandiysa, o zaman bu
> surucu "kirli" olarak kaliyor. Bir sonraki acilista Pardus bu
> partition'i "kirli" gordugunden ve baglamasi halinde daha da buyuk
> sorunlar olusabileceginden (veri kaybi gibi), baglamayi yapmiyor ve
> hata veriyor.

 Aslında tam dersi daha çok oluyor, Windows da sistemi gerçekten
kapatmıyorsanız ve suspend / hibernate ile kapatıyorsanız ntfs dosya
sistemi temiz değil olarak işaretleniyor. Pardus da "burada bir risk
olabilir" diyerek verilere gelebilecek olası bir zararı önlemek için
bağlamıyor.

 Bu "windows u tam kapatmak" işi için menüde dikkatli gezinmek lazım,
üretici "tam kapatma seçeneğini" gittikçe saklıyor. En son vista da
gördüğüm kapatma işaretine beneyen simge suspend / hibernate yapıyordu,
orada menüde bir iki adım daha giderek sistemi kapatma seçeneğine
ulaşıyorsunuz.