[Pardus-kullanicilari] Pardus 2008 de Aynı ağ içindeki bilgisayara bağlamma

Emre ERENOGLU erenoglu at gmail.com
14 Haz 2008 Cmt 16:23:56 EEST

1. sorunuza da ben yanit vermeye calisayim:

2008/6/14 <mozduran at ahievran.edu.tr>:

> Pardus 2008 Beta 1 sürümünü kurdum. Pardus 2008 beta 1 sürümünde işyeri
> ağıda diğer bilgisayarlara bağlanmak istiyorum. Ama bir türlü
> bağlanamıyorum. Odamda CENTOS5 yüklü bilgisayara bağlanabiliyorum ama
> pardus yüklü bilgisayara bağlanamıyorum.

Baglanmak icin ne kullaniyorsunuz?

Birinci metod: Konqueror'u calistirip,
1) Ag dizinlerine tikayip,
2) Samba paylari 'na tiklayip
3) Ilgili Workgroup'a tiklayip (gorduyse)
4) Ilgili bilgisayari listeden bulup tiklayip
girebiliyor olmaniz gerekiyor, belki kullanici adi ve sifresi de sorabilir.

Ikinci metod: Pardus menusunde Internet programlari icinde "KNetAttach" diye
bir program var,  onu calistirin:
1) Microsoft Windows Network Drive secip ileri diyin
2) Isim olarak bu paylasima vermek istediginiz ismi secin, sunucu olarak
sunucunun ip adresini veya ismini girin, dizin olarak paylasima acilmis
dinizinin ismini girin. Kaydet ve Baglan tusuna basin.
3) Gerekirse size kullanici adi/sifresi soracaktir, girin.  olmasi lazim.

Ucuncu Metod: smb4k isimli programi da kullanabilirsiniz. Bunun icin once
PISI'yi kullanarak smb4k'yi paketler icinde aratin ve kurun. pardus
menusunde Yardimci Programlar menusune gelecektir. Bununla agdaki
bilgisyarlari tarayip gerekli kaynaga baglanbilrsiniz.

Emre

--
Emre