[Pardus-kullanicilari] 2008 RC1 Sürümü

umut muslu umuslu at gmail.com
13 Haz 2008 Cum 16:54:09 EEST

Dell Inspiron 6000 dizüstü bilgisayarımda harddiskim 3 bölünmüş durumda. Bir
bölümde Pardus 2007.3, bir bölümde Pardus 2008 RC1, diğer bölümde de Windows
XP. Öncelikle Pardus 2007.3'ü sorunsuzca kullanıyorum. Pardus 2008 RC1'i
sorunsuzca kurdum. Kurulumda gözlemlediğim herhangi bir sorun olmadı. Ancak
Pardus 2007.3, Pardus 2008 RC1'e göre daha hızlı. Pardus 2008 RC1'deki
yavaşlıklar:
1. Google Earth 4.2 Pardus 2007.3'te sorunsuz ve hiç takılmadan çalışırken
aynı Google Earth 4.2 Pardus 2008 RC1'de kağnı gibi. Bir tıkla 10 dakika
bekle.
2. Aynı yavaşlık Pardus'un iki sürümü için Mozilla Firefox için de
söylenebilir. Yani Pardus 2008 RC1 Mozilla Firefox'un bazı sayfalarında
korkunç yavaş: Örneğin gmail'de postalarımı okurken makinenin kasıldığını
hissediyorsunuz.
3. Son olarak Üç Boyutlu Birleşik Pencere Yöneticisi'ni Pardus 2007.3 te
sorunsuz kullanırken aynı programı Pardus 2008 RC1'de kurduktan sonra
kullanmak mümkün olmadı. Herhangi bir menüyü çalıştırdığınızda Pardus 2008
RC1 oturum kapatıyor, oturumu yeniden başlatınca program yine çalışmıyor.
İkon panele yerleşmiyor. Hiçbir şekilde pogramı göremiyorsunuz.
4. Ayrı sorun: Pardus 2007.3'ün kurulu olduğu diski açılışta Pardus 2008 RC1
bağlamıyor. Açılıştan sonra bağlamak istendiğinde "Hata :
org.freedesktop.hal.storage.mount-fixed auth_admin_keep_always --(action,
result)" şeklinde mesaj veriyor ve disk yine bağlanmıyor.

Ama bunlara rağmen Pardus harika, vazgeçmem mümkün değil, daha doğrusu
Pardussuz bir yaşam düşünemiyorum. Emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler...

Not: Dizüstü bilgisayarımın özellikleri: İntel 1.86 Ghz 800 MHz işlemci,
İntel Mobile 915GM/GMS/910GML Express 128 MB Ekran Kartı, 512 MB Bellek, 80
GB Harddisk (25+30+20 GB).

13 Haziran 2008 Cuma 13:56 tarihinde Emre Kocaoglu <
emre.kocaoglu at isnet.net.tr> yazmış: