[Pardus-kullanicilari] 2008 RC1 kurulumu

Ahmet Emre Aladağ aladagemre at gmail.com
10 Haz 2008 Sal 12:47:01 EEST

> 2007.3'ün olduğu yere 2008 Rc1'i kuracağım. Acaba bu Xp yüklü kısıma ve
> onunla çalışan diskteki verilerime zarar verir mi? Yoksa tıpkı 2007.3
> yeniden kurulumunda olduğu gibi Pardus formatlı bölüme mi kurulum
> gerçekleşir?

Eğer kurulum sırasında "Diski kendim bölümlendireceğim" seçeneğini
seçerseniz ve kurulum hedefi olarak Pardus'un kurulu olduğu kısmı
seçerseniz, sorun olmaz. Tanımanız açısından Pardus kurulu diskin adını ve
boyutunu bir kenara not alırsanız iyi olur.

> Ayrıca 2007.3 kısmındaki ne var ne yoksa doğal olarak silineceği için
> bunların yedeklerini almak gerekecek. Aklıma gelen çözüm de home dizinini
> hem ana kullanıcı hem de diğer kullanıcılar için çıkarılabilir medyaya
> yedeklemek ve 2008 kurulumu bitince de uygun yerlere kopyalamak. Fakat bu
> durumda aklıma takılan noktaya gelince bu yedek aktarım işi 2008'e ve
> bilgisayarıma zarar verir mi?

Eğer programların ayarlarını saklama şekli değiştiyse sorun
yaşayabilirsiniz. Ben Pardus 1.0 -> 2007 geçişinde bu sorunu yaşamıştım. Ama
denemekten zarar gelmez. En kötü ihtimalle . ile başlayan gizli ayar
dizinlerini yeni kurulumdan silersiniz, olur biter.

Firefox opera gibi browserlardaki sık kullanılanları da aynı biçimde
> yedekleyip, 2008 Rc1'e sorunsuz enjekte edebilecek miyiz?

Eğer Dışarı Aktar (Export) seçeneklerini kullanırsanız çok daha sağlıklı
sonuçlar elde edersiniz. Firefox'un her seferinde farklı bir profil dizini
oluşturması sebebiyle karışıklık olabilir.

Bir de 2008 Rc1'den 2008 ana sürüme güncellemeyle geçebilme durumu ve
> 2007.3'deyken işime çok yarayan contrib depoyu 2008 Rc1 ve kararlı sürümde
> kullanma olanağı ve 2007.3'ün birbirinden güzel oyun ve programlarını yine
> yenilenmiş haliyle 2008 sürümünde kullanabilme olanağı kafamı kurcalıyor.

Maalesef yeni sürüm için paketler üretilene dek bir süre beklemek gerekecek.