[Pardus-kullanicilari] Pardus ve virüs

Serdar Özgür vefaliserdar at gmail.com
8 Haz 2008 Paz 06:54:44 EEST

Dün akşam ziyaretime gelen bir arkadaşıma Pardusu tanıttıktan sonra
internette dolaşırken merakımızı yenemeyip bilinen sitelerden birine girdik
ve bir süre kaldık. Daha sonra çay getirmeye gittiğimde arkadaşım youtubeun
kısıtlı kısmındaki bir videoyu indirmeye kalkmış. Fakat odaya girer girmez
hemen daha başlamamış indirmeyi iptal ettim ve arkadaşıma bayağı bir
söylendim.
Az önce bir iş için Firefoxu açınca bir gazetenin video sayfasından
haberlere bakayım dedim. Arama kısmına haberin adını yazıp tıkladığımda
firefox penceresi saniyelik kayboldu ve masaüstü göründükten sonra yeniden
normal çalışmasına devam etti.
İster istemez de aklıma dün akşamki surfun ve arkadaşımın indirmeye
çalıştığı kısıtlı videonun bırakmış olabileceği virüs geldi.
Acaba gerçekten virüs bulaşmış olabilir mi? Ve bulaştıysa ne yapmalıyım?
Yoksa 2007.3'ü silip 2008 sürümünü beklemeliyim bu saatten sonra yeniden
kurmanın anlamı olamayacağı için? Ya da yarın çıkacağı yol haritasında
belirtilen 2008 RC1'i mi kurmalıyım?

İyi pazarlar olsun herkese.

                                          Serdar Özgür