[Pardus-kullanicilari] YNT: Evolution - Exchange

Emre ERENOGLU erenoglu at gmail.com
4 Haz 2008 Çar 13:52:55 EEST

Internette IMAP diye aratirsaniz bulursunuz, ama basitce anlatmak gerekirse;

ayni webmaillarda oldugu gibi, postalariniz sunucuda durur, sizin posta
istemciniz (Thunderbird,evolution, kmail vs.) bu sunucuya baglanip, ordaki
postalarin bir kopyasini yerelinize indirir. Bunu da baglanti hiziniza gore
sirayla yapabilir, once posta basliklari, sonra begendiginiz postalarin
iceriklerini, en son eklenmis dosyalari vs. gibi.

Siz yerelinizde postalarinizla ugrasip degistirip silebilirsiniz, bunlar
sunucudaki kopyaya da uygulanir.

Sorun: sunucudaki yeriniz azsa (gmail gibi gigabyte'larca degilse) o zaman
bir sure sonra sunucu dolabilir. Bu sorunu da bazi postalari yerel
sisteminizde ayri bir posta kutusuna yedekleyerek asabilirsiniz.

Mail gonderme ise yine SMTP ile olur.

Emre