[Pardus-kullanicilari] Kulaklýktan da ses geliyor laptoptan da [Realtek HD Audio]

Huseyin Berberoglu nxs at nxsn.com
2 Haz 2008 Pzt 00:11:39 EEST

01 Haziran 2008 Pazar 23:06 tarihinde Husrev Ozayman <husrev at ozayman.com>
yazmış:

> Casper Laptop'um ve ben Pardus 2007.3 kullanıyoruz. Daha önce denediğimiz
> bir-iki linux'ta (oS 10.3) olduğu gibi pardusumuzda da kulaklığı taktığımız
> zaman kulaklıktan ses geliyor ancak dahili hoparlörümüzden de ses gelmeye
> devam ediyor.
>
> Biz istiyoruz ki, biz kulaklık taktığımızda hoparlörümüzden ses gelmesin.
>
> Mümkün müdür dersiniz? Elbette mümkündür de nasıl yapabiliriz, bilgisi olan
> var mı?

Daha önce Toshiba a200-1bp ile aynı sorunu yaşadım ve çözdüm. Nasıl
çözüldüğünü pardus wikiye yazmıştım. Gerekli kısmı oradan alıp buraya
yapıştırıyorum..

ilk koddaki  *model=lenovo*  bölümündeki *lenovo* bilgisayarınızdaki ses
kartına göre değişebilir...
http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=5017453&postcount=2
adresindeki*Module snd-hda-intel
*yazan bölümdeki modellerden biri sizin ses kartınıza uygun olanı olmalı..
Onları deneyebilirsiniz.  Ancak konsolda vereceğiniz lspci çıktısını
gönderirseniz ses kartınızın modelini öğrenebilir ve model kısmının ne
olması gerektiğini daha kolay söyleyebiliriz.

-------------------------------------

Eğer kulaklık taktığınızda dahili hoparlörden ses gelmeye devam ediyorsa şu
aşamaları izleyerek bunu çözebilirsiniz;

/etc/modules.d/snd-hda-intel isimli bir dosya oluşturun ve içeriğini şöyle
ekleyin:
  Kod:

options snd-hda-intel position_fix=1 model=lenovo

 daha sonra konsole'da su komutu ve şifre girdisi ile yetkili kullanıcı
oluyoruz ve ÅŸu komutu veriyoruz:
  Kod:

update-modules

 biraz bekleyin, işlem bittikten sonra bilgisayarınızı yeniden başlatın.
Pardus tekrar başladığında KMix <http://tr.pardus-wiki.org/KMix>'i
kullanarak Front kanalını küçük yeşil yuvarlağı kullanarak Sessiz hale
getirıp kulaklığınızı takın, dahili hoparlörlerden gelen ses otomatik
kısılacaktır. Kulaklığınızı taktığınızda Front kanalını Sessiz hale
getirmeniz, kulaklığı çıkardığınızda Front kanalının sesini açmanız
gerekmektedir.

--
Hüseyin Berberoğlu
http://www.birazkisisel.com - super blog !