[Pardus-kullanicilari] pardus yetkililerine

Okan Ünal ok4nunal at yahoo.com.tr
29 Tem 2008 Sal 20:48:54 EEST

Ekonomik getiri için sadece ilk günlerde bize getireceği lisans
bedellerini düşündük ama işin arkasından getirileri çok daha fazla
olacaktır. Artık fark ettiyseniz devlet şu programı kurun şuraya şunu
yapın demiyor. Kendisiyle ilgili her işte e-devlet çalışmasını
yürütüyor. Adalet desen davaları İnternet'ten izliyorsun, okul desen
çocuğunu İnternet'ten kaydediyor öğretmen olarak notları İnternet'ten
veriyorsun, maliye desen vergini İnternet'ten takip ediyorsun. Artık
devlet işini yürütmek için programlara ihtiyacın yok.

Uyumsuz donanımlar illa ki çıkacaktır. Bu başta bize sorun gibi
gözüküyor. Ancak bu da  aşılamayacak bir sorun değil. Bu tür donanımı
tanıtamayacağımız kadar eski bilgisayarlarda eski sistemi kalır. Yeni
olan her bilgisayar alındığı andan  itibaren Pardus kullanılır. Donanım
sorunu olmayanlara da Pardus kurulur. Windows lisanslarını ve maliye
programlarını bağışlama işini anlayamadım. Zaten elimizde olan
Windows'ları ne yapacağız derseniz elbetteki çöpe atacağız. İlla
kullanmak zorunda değiliz değil mi?