[Pardus-kullanicilari] Pil şarj durumu garipliği

Erkan Altan ealt78 at gmail.com
25 Tem 2008 Cum 19:04:55 EEST

Bildiğim kadarıyla Pardus şarjı dolan pilin şarjının kesilmesi için
özel bir işlem yapmıyor. Dolan pilin şarjı yine pil (veya belki de
anakartınız) üzerindeki bir devre tarafından kesiliyor. IBM'lerin pil
performasını arttırmak için %100 olmadan %98'lerde vb. bir değerde pil
şarjını kesen bir yazılımı olduğunu biliyorum ama markasız bir
bilgisayarda ve linux ile böyle bir durum olacağını sanmıyorum. Bu
nedenle problemin işletim sisteminden kaynaklanma olasılığı nerede ise
sıfır diyebilirim.

Emin olmak için bilgisayarınızı kapalı iken şarj edip pil göstergesini
inceleyebiliriniz. Baz bilgisayarlarda BIOS'ta da pil göstergesi
olabiliyor onunla kıyaslayabilirsiniz. İşletim sisteminin şarj
miktarını değiştirmesi az şarja neden olması zor. Belki sadece
gerçekte %60 şarj olmuş olan pilinizi %50 şarj olmuş gibi gösterebilir
ama o da muhtemelen yine pilinizin eskimiş olmasından ve pil şarj
miktarını ölçen devrenin doğru sonuç vermemesinden kaynaklanır.

konsolda

"cat /proc/acpi/battery/BAT1/info" ve "cat /proc/acpi/battery/BAT1/state"

komutlarını vererek işletim sisteminizin pilinizle ilgili sahip olduğu
detaylı bilgileri görebilirsiniz. Burada gelen değerler sizin batarya
ölçüm ekranında gördükleriniz ile tutuyorsa işletim sistemi tarafında
bir sorun olması ihtimali nerdeyse yok demektir.

25.07.2008 tarihinde Yılmaz Bilgili <liste at yilmazbilgili.com> yazmış: