[Pardus-kullanicilari] pardus e defrag yapma

sepeth sepeth at gmail.com
25 Tem 2008 Cum 17:49:37 EEST

> verdiğiniz programı ben zaten kullanıyordum bilgisayara format atmadan önce
> bilgisayara tamamen format attım ve windows ve pardusu yeniden kurdum ondan
> sonra pardusteyken reset attım o her halde o yüzden olmadı biçimlendir diyor
> tıkladığım zaman bir yerde okuduğumda ise pardusu düzgün şekilde kapatın
> diyordu bende o şekilde yaptım ama genede görmedi

Grafiksel ekrandan da bir yolu vardır belki ama ben bilmiyorum. O
yüzden kabuğa (komut satırı) aşina iseniz okumaya devam edin:

Pardus'ta
$ mount

çıktısında erişmeye çalıştığınız bölümün hangi disk bölümüne bağlı
olduğunu öğrenin (aradığımız bilgi /dev/sda5 gibi değerler). Diyelim
ki /dev/sda5.

Elinizdeki herhangi bir dağıtımın çalışan cd si ile bilgisayarınızı
açıp, tüm haklara sahip kullanıcı iken (root) aşağıdaki komutu
çalıştırın:

# fsck.ext3 -f /dev/sda5

ve işlemin bitmesini bekleyin. Sorununuzu çözeceğini umuyorum.