[Pardus-kullanicilari] Pil şarj durumu garipliği

Kubilay KOCABALKAN kubilay at kocabalkan.net
25 Tem 2008 Cum 15:13:46 EEST

On Friday 25 July 2008 14:22:43 Yılmaz Bilgili wrote:
> Merhabalar,
>
> Pardus 2007 kullanırken sahip olduğum markasız taşınabilir bilgisayarın
> pili %60-65 seviyesine kadar şarj oluyordu. (sonradan takılan pil
> orijinal olandan daha büyük kapasiteli olduğu için)
>
> 2008'e geçtiğimden beridir pil en fazla %50'ye kadar şarj oluyor.
> İşletim sistemi ile ilgili olabilir mi? Varsa nedendir, fikri olan var mı?
>
> Teşekkürler.

Pil ve Akü teknolojisi ilgili bilgime dayanarak diyebilirim ki; kullanmış olduğunuz pil ile şarj cihazınız uyumsuzluğundan dolayı,
pil yeteri kadar şarj olamamaktadır. Bu sebeple pilde hafıza denilen durum oluşmuş olabilir. Hafıza durumu pilin tam kapasiteyi
bulmadan deşarjı ve tekrar şarjı sebebi ile veya uzun süreli düşük kapasitede şarjı ile oluşur. Böyle bir durumda pil gerçek
kapasitesinin çok altında depolama yapar ve daha kısa sürede deşarj olur. Pilin eskidiğini de var sayarsak sorun pil ile alakalı
olabileceğini düşünebiliriz.
Eğer taşınabilir bilgisayara Pardus 2008 ile Pardus 2007'i birlikte kurma şansınız var ise sorunun yazılım ile ilgili olup
olmadığını da daha iyi anlarız.

--

Saygılarımla,

Kubilay KOCABALKAN