[Pardus-kullanicilari] Kablosuz bagliyim... ama degilim.... :-) ya da :-(

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
20 Tem 2008 Paz 02:02:33 EEST

Selam Omer Bey,  guzel basardiginiza sevindim :)

2008/7/20 Omer Ozen <ofozen at yahoo.ca>:

> Omer-pardus3 ~ # lspci

PCI koprusunde bizi ilgilendiren bir cihaz gorunmedi.

> Omer-pardus3 ~ # lsmod
> rt2500usb              26368  0
> rt2x00usb              16128  1 rt2500usb
> rt2x00lib              30848  2 rt2500usb,rt2x00usb
> rfkill                 11156  1 rt2x00lib
> led_class               9220  1 rt2x00lib
> input_polldev           8968  1 rt2x00lib
> mac80211              154908  2 rt2x00usb,rt2x00lib
> cfg80211               28680  2 rt2x00lib,mac80211
> pcmcia                 40436  0
> firmware_class         13056  2 rt2x00lib,pcmcia

ilgili cihazlar ise yukarida. rt2500usb denen moduller (windowsdaki adiyla
suruculer). Bu suruculer halen gelistirilme asamasinda o yuzden sorun
cikartiyorlar. Asagida verdigim metodu dener misiniz?

Adim 1: Ag Yoneticisinden ilgili baglantinin yanindaki isareti kaldirin,
yani baglantiyi kapatmis olun.
Adim 2: bir komut satiri acip, root olup (az once yaptiginiz gibi), su
komutlari calistirin:
       iwconfig wlan0 channel
       iwconfig wlan0 scan

Bu komutlar bir takim ciktilar uretir, onemli degil. bu arada kartinizin
wlan0 oldugunu ongordum, ag yoneticisinde (wlan0) gibi  gorunuyorsa oyle
birakin, degilse wlan1 falan da olabilr sistemde kac kablosuz kart takili
olduguna gore.

Adim 3: Tekrar Ag yoneticisine gidip ilgili baglantiyi calisir hale getirin.
bakalim ne olacak.

Calismazsa, sanirim kernel'de gelen modulleri kaldirip ag yoneticisi ile
calismayan ancak kendi yardimci programiyla calisan bir versiyon yuklemek
gerekebilecek, bu da biraz sorunlu dogrusu.

--
Emre