[Pardus-kullanicilari] Pardus 2008 ve VirtualBox

Hamit Nart hgnart at groupwain.net
18 Tem 2008 Cum 14:21:21 EEST

Firefox ve Thunderbird donması yazınızdan yanlış anlamadıysam sanal işletim
sistemi üzerinde oluyor, yanılıyor muyum? Bunların olması normal değil.
Misafir işletim sistemi eklentilerini sanal sistem üzerinden kurmuşsunuzdur
sanırım.
Sanal makine zaten kendi ekran kartı sürücülerini kullanır. Ekran kartınız ne
olursa olsun farketmez. Ben de Radeon X1950 GT var. Pardus'ta çok sorunlu bir
ekran kartı. Ekran kartından olsa, emin olun aynı sorun, benim karşıma
mutlaka çıkardı. Ancak yine de ayarlardan ekran kartı için kullanılacak
belleği 128 MB yapabilirsiniz.
Bir de VBox'a işletim sistemi kurarken, sanal işletim sistemi için ayrılacak
ana bellek miktarını arttırmayı deneyin. Pardus masaüstünden Sistem'e girerek
Bellek bölümünden ne kadar ana belleğinizin kullanıldığını görebilirsiniz.
Sanal işletim sistemi hem çalışırken hem de çalışmadığı zaman bir kontrol
dolu bellek miktarını kontrol edin. Sanal sistemi yeterince bellek miktarı
ayırmamış olabilirsiniz.

Friday 18 July 2008 Tarihinde 13:46:16 yazmıştı: