[Pardus-kullanicilari] padus 2008 kurulumu ve yardım

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
18 Tem 2008 Cum 01:31:42 EEST

Merhaba Muslum Bey, sorulariniza yanit vermeye calisayim, ancak
hepsine degil ne yazik ki :)

2008/7/17 muslum hartavi <parduscu35 at hotmail.com>:
> Sevgili pardus kullanıcı dostlar;
> 1-explorer üzerinden yapılan [Çifçi Kayıt Sistemi (ÇKS)vb.] bazı online veri
> girişlerinde ve [Veteriner Bilgi Sistemi (VETBİS)vb.] veri kayıtlarında
> olduğu gibi enter tuşu kullanlması gerektiğinden, Pardustaki mozilla veya
> diğer web uygulamalarında enter tuşunun kullanımının etkisiz kaldığı bir
> başka deyişle bu tuşun çalışmadığı dolayısıyla veri girişlerinin
> yapılamadığı,

Sanki bu sitede calisan sistem "Internet Explorer" dusunulerek,
internet standartlarina degil "Microsoft" zorlama standartlarina gore
yapilmis gibi. Sanirim sayfayi yapanlarla gorusmeniz gerekiyor. Baska
bir dagitimdaki (ornegin Ubuntu calisan cd) Firefox ile denediniz mi?

> 2- Veriyi yazdırmak için kullanılan yazdırma simgesinin gelmediği gelsede
> etkisiz kalması yada çalışmadığı,

Bu sorun da sayfanin Internet Explorer icin yapilmis olmasindan
kaynaklaniyor bence. Sayfayi uretenlere Mikrosoft hegamonyasindan
tekelciliginden bahsetmek lazim.

> 3-Pisiden yazılım yüklerken root şifresini kabul ederken yazıcı yada
> konsolda komut çalıştırırken (su) komutunda root şifresini kabul etmemesi,

Acaba kullaniciniz "yonetici haklari"na sahip mi? Eger degilse, ne su
yapabilirsiniz ne de sudo, ne de bu tip programlari
calistirabilirsiniz. yeterli hakki olmayan bir kullanicinin sistemde
bu tip seyler yapmasina izin veremeyiz degil mi? :)  Kullaniciya hak
vermek icin tasma'daki kullanici yoneticisini kullanabilirsiniz.

> 4- Ağda bilgisayarı ve dosyaları gördüğü halde yazıcyı görmemiş olması,

Bu konuda tecrubem yok ama bilen arkadaslar yardimci olabilir. Ancak
yine de oneride bulunabilirim. TASMA'da Baglanti aygitlarinda
Yazicilar olmasi lazim. Buna girin, ust tarafta "Ekle" kismina
tiklayip yazici ekle diyin. Daha sonra gelen sihirbazda, smb yazici
gibi olan (windows) secenegi secin ve deneyin.

> 5- Tasmadan yönetici şifresiyle giriş yapılamadığından yazıcı paylaşımının
> bir türlü yapamamdan dolayı diğer bilgisayarlara yükleme yapma işini askıya
> alma zorunluluğu doğmuştur,

Bu sorun da kullaniciya kurulum esnasinda "yonetici haklari" vermeyi
unutmus olabileceginizden kaynaklaniyor gibi.

> Netice olarak sizlerden ricam en azından telefonla rahatsız edebileceğimiz
> ve bu konularada yardımcı olabilecek dostlardan yardım bekliyorum. Şimdiden
> katkılarınız için teşekkürler.

Telefon zor ama mesajlarinizi bekleriz :)

Emre