[Pardus-kullanicilari] playonlinux

Ünal Özüm sofamor at gmail.com
16 Tem 2008 Çar 17:12:08 EEST

> Ali bey, ben depolarda olmayan bir programı kurup denemek, yahut depolarda
> olmayan bir oyunu oynamak istiyorsam, bu osrular emin olun hiç umurumda
> olmaz. Eski sürümmüş, Güvenlik açığı varmış, paket problem çıkarıyormuş,
> beni niye ilgilendirsin?

Sizi ilgilendirmesin zaten...
İşletim sistemini ortaya çıkaranları ilgilendirsin. İlgilendirenlerde
durmadan uyarsınlar...Siz varın kulak tıkayın..

> [...]
>
> Çünkü ek bir depo açıp bir sürü eski sürüm hatalı program koymak Pardus'a
> hiç bir eksi olmaz, problem çıkaran paket silinir gider. Windows değil ki bu
> arkada registryleri bıraksın, arkasında shared dll çöplüğü bıraksın. Windows
> değil ki bu virüs girsin bilgisayarı mahvetsin.
>
> Kaldı ki, Microsoft'un ürünlerinde bu tür kötü ihtimallerin hepsinin birden
> olduğu halde Microsoft "Bu işletim sistemine bir tek ben program üretirim"
> veya "kimse bilgisayarına benim onayım olmadan program kuramaz" dememiş.
> Zaten deseydi, bu günki pazar payını asla elde edemezdi. (Edebilir miydi

Mikrosoft ortada kimseler yokken kullanıcı kolayılığı lehine geliştirdikleri
ama daha sonra arkasına aldığı korkunç maddi güçle piyasa da bu kadak hakim
(Tekel) olduğunu bilmeyen var mı?
Mikrosoft için  program üretenlerin Mikrosoftun TEKEL oluşundan
etkilenmediklerini kim söyleyebilir.
Ortada ki neden-sonuç ilişkisi lütfen çarpıtılmasın. Program üreticilerinin
Mikrosofta has olumsuzluklar ile Mikrosoftun kullanıcı çokluğu  arasında ki
açmazda hangisini tercih edeceği çok açıktır.
Ortada bir sarmal olmuştur. Çok kullanıcılı bir işletim sistemi
(olumsuzluklarına rağmen) > çok kullanıcılı işletim sistemini ekonomik
nedenlerle tercih eden program üreticileri > daha çok kullanıcı
Bu sarmal o kadar büyükki işletim sistemine ait olumsuzluklar göze bile
batmıyor. Kimse virüsle çöken bilgisayrını formatlama için harcadığı zamanı
pardus-wiki de bişeyler okumak için harcamıyor.
Ancak Pardus işin başındadır. Ortaya çıkacak olumsuzluklar çok göze
batacaktır. Bu nedenle çok titiz sağlam temeller oluşturulmalıdır.
Bir olgunun tercih edilebilirliğini doğran süreç daha sonra ortaya çıkarılan
başka bir olgunun tercih edilebilirliğine ait süreçle asla bir tutulumaz.
Çünki her ikisininde gelişim süreçleri farklıdır.
Hangimiz ya da hanginiz 95- 98-Me habire çökerken virüsle boğuşurken
mikrosoft geliştiricilerine başka bir işletim sistemini örnek gösteripte
gelişimini baltalıyorsunuz önünü tıkıyorsunuz, bişeyler yapın nevinden
eleÅŸtirilerde bulundu.