[Pardus-kullanicilari] playonlinux

Husrev wapper at gmail.com
16 Tem 2008 Çar 12:21:39 EEST

2008/7/16 Ali Işıngör <isingor at gmail.com>:

>    - Bu deponun güvenlik politikası nedir? Bu depoda güvenlik yamalarını
>    kim yapıyor?
>    - Bu deponun sürüm güncelleme politikası nedir? Paketçisi tarafından
>    nasıl bir  test sürecinden geçiriliyor yazılımlar?
>    - Bu depodaki paketlerin bakımı ve bugfixleri nasıl yapılıyor? Bu
>    depodaki paketlerin hatalarına yönelik bir hata takip sistemi var mı?
>    - Eğer bu tür bir hata takip sistemi yoksa *-ki olmadığını çok iyi
>    biliyoruz, bizlerin yine buradan çemkirmesi sonrasında pspec.xml'leri bir
>    yere koymak akıl edildi*!!!-, kullanıcılar dönüp dolaşıp Pardus Hata
> [...]
olmayan bir oyunu oynamak istiyorsam, bu osrular emin olun hiç umurumda
olmaz. Eski sürümmüş, Güvenlik açığı varmış, paket problem çıkarıyormuş,
beni niye ilgilendirsin?

en kötü ihtimalle silerim gider. Ama eğer bu paketler arasında
kullanılabilir 1 tane paket varsa bu yapılan bir artı değer üretmektir.

Çünkü ek bir depo açıp bir sürü eski sürüm hatalı program koymak Pardus'a
hiç bir eksi olmaz, problem çıkaran paket silinir gider. Windows değil ki bu
arkada registryleri bıraksın, arkasında shared dll çöplüğü bıraksın. Windows
değil ki bu virüs girsin bilgisayarı mahvetsin.

Kaldı ki, Microsoft'un ürünlerinde bu tür kötü ihtimallerin hepsinin birden
olduğu halde Microsoft "Bu işletim sistemine bir tek ben program üretirim"
veya "kimse bilgisayarına benim onayım olmadan program kuramaz" dememiş.
Zaten deseydi, bu günki pazar payını asla elde edemezdi. (Edebilir miydi
dersiniz?)

Madem özgürlük diyoruz, bu tür oluşumları da rahat bırakmanın ötesinde
desteklemeliyiz.

--
Husrev
husrev at ozayman.com