[Pardus-kullanicilari] playonlinux

Firat Ozgul ozgulfirat at gmail.com
16 Tem 2008 Çar 01:00:23 EEST

Abdullah Bey,

Pardus-2007 depolarından aldığınız pisi paketlerini 2008 deposunda kullanmak
tavsiye edilmiyor. O yüzden 2007'deki wxPython paketini kullanmayın. Bu
paket zaten contrib-2008 deposuna alındı. Oradan yükleyebilirsiniz.

Recep Bey,
Benim bahsettiğim depo, Pardus geliştiricileriyle ilgisi olmayan gayri-resmi
bir depodur. Ki bu tür bir çalışma Linux dünyasında ilk değildir ve son da
olmayacaktır. Biliyorsunuz Debian ve Ubuntu gibi büyük dağıtımların resmi
depolarının yanısıra "backport" gibi çok önemli gayri-resmi depoları da
bulunur. O depolar olmadan Ubuntu'da müzik dahi dinleyemez, video bile
seyredemezsiniz. Benim bahsettiğim depo da bunun gibi bir depodur. Yani
resmi değildir ve bu tür bir çalışma (dediğim gibi) Linux'ta oldukça
yaygındır.

Eğer o depodaki paketlerin kaynaklarını merak ederseniz:

http://svn.pardus-linux.org/svnroot/users-2008/

adresini ziyaret edebilirsiniz.

Ayrıca Pardus kullanıcılarının kendi emeklerini ortaya koyarak bir paket
deposu oluşturması geliştiricilerin emeğini bir çırpıda silip atmak
değildir.

Geliştiricilerin hazırladığı Wiki'yi incelerseniz, Pardus'a katkıda bulunmak
isteyenlere öneriler arasında pisi paket depoları hazırlamak da vardır. Bkz:

http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:Paket_Deposu_Haz%C4%B1rlamak

Saygılar,
Fırat

16 Temmuz 2008 Çarşamba 00:37 tarihinde Abdullah Karacabey <
siyahsuskunluk at gmail.com> yazmış: