[Pardus-kullanicilari] alsaconf

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
13 Tem 2008 Paz 01:11:44 EEST

Merhaba, pulseaudio ile biraz ugrastim biraz bilgi vermeye calisayim...

On 7/12/08, ahmed yasar <yasar.tuncez at gmail.com> wrote:

> pulseaudio alsa gibi bir ses sunucusu mu? Eğer öyleyse ne gibi

Hayir, alsa donanim katmaninindan (Ses suruculeri) kullanici katmanina kadar
(software mixing, mixer uygulamalari vs.) hizmet veren gelismis ses
mimarisine verilen addir. Pulseaudio ise,  kullanici icin daha gelismis ses
kontrolu saglayan, her programin sesini ayri ayri isleyebilen kisip
acabilen, gelismis ag destegi sayesinde seslerinizi herhangi bir ses
sunucusuya yonlendirebileceginiz daha ust katmanda calisan bir sistem.

Donanim --> Alsa --> pulseaudio --> yazilimin pulseaudio eklentisi
                              --> yazilimin alsa eklentisi

araya pulseaudio sokunca:
- mplayer'in sesi ile flash'in sesinin seviyesini ayirabilirsiniz
- mplayer'in sesi buyuk hoperlorlerden cikarken, flas'in sesi monitorun
hoperlorlerinden cikabilir
- o anda ekrandaki kucuk hoperlorlerden dinlediginiz muzigi, kesinti
olmaksizin buyuk hoperlorlerinize yonlendirebilirsiniz
- ustunde ses karti olmayan bilgisayarlarda (veya sanal makinelerde) sesi
agdaki baska bir pulseaudio sunucusuna yonlendirebilirsiniz.
gibi

> farklılıkları var? pulseaudio'da 5.1 gibi ses sistemlerine destek daha

Pulseaudio su anda 5.1 ses desteklemiyor ya da destekletmek icin ugrasmak
gerekiyor, ozellikle  spdif dijital pass-though ses alamiyorsunuz.

güzel diye okumuştum. Hatta Ubuntu'da alsa'dan pulse audio olarak

pulseaudio alsa veya baska bir ses sistemi (jack vs.) olmadan calismaz.
alsa'dan sesleri acmayi unutmayin yine.
--
Emre