[Pardus-kullanicilari] uzak masaüstü yazılımı

emre erdoğan postaemre at gmail.com
12 Tem 2008 Cmt 08:36:54 EEST

Arkadaşların da dediği gibi VNC ya da KDE'nin içinde hazır gelen
masaüstü paylaşım yazılımı kullanılabilir. VNC için pisi paketi de
mevcut.

Ancak LogMeIn basitliğinde ve işlevselliğinde bir sistem Linux için
mevcut değil. En azından ben o kadar aradım ancak bulamadım :)

Bahsedilen iki sistemden hangisini kullanırsanız kullanın, mutlaka
modemde port ve ip  ayarlaması yapmanz gerekir. Bir de sabit ip hizmet
almıyorsanız, Recep Kırmızı'nın dediği gibi dyndns.com ya da benzeri
servisleri de kullanmanız gerekir.

Bir süre önce bu konuda çok acil bir çözüme ihtiyac duymuştum. Modemde
port ayarlaması yapmaya imkanımın olmadığı bir ortamdaydım. Pardus
içindeki sanal makinede windows içinde logmein çalıştırıp, ulaşmak
istediğim dosyalara da virtualbox üzerinden paylaşım vermiştim. O
zaman için mecburi bir acil çözümdü.

Mutlu ve sağlıklı günler...