[Pardus-kullanicilari] uzak masaüstü yazýlýmý

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
12 Tem 2008 Cmt 05:38:08 EEST

Merhaba,

konu ile ilgili nomachine NX programini (windows'daki uzak masaustu gibi)
paketlemek icin biraz vakit harcadim, su anda "kotu" 3 paket uretip
kurdurabiliyorum, biraz daha deneyim belki burda email ile yayinlarim.

Paketler kotu cunku pardus'un paket standardlarina uymuyorlar, benden anca
bu kadar oluyor :)

Nomachine NX ile yavas baglantilarda bile cok verimli masaustu baglantisi
saglanabiliyor, vnc/krfb'den cok daha hizli. Ayrica vnc/rfb protokolundeki
guvenlik sorunlari bulunmuyor cunku ssh uzerinden calisiyor.

Eger kolay olmasi acisindan illa vnc kullanacaksaniz, asagida anlattigim
mekanizmanin disina cikmayin:
1) Bilgisayarinizin 5900. portunu nete acmanizi kesinlikle onermiyorum, cok
tehlikeli olur, rfb protokolu guvenilir bir protokol degildir.
2) Bunun yerine pardusunuzdaki openssh servisini calistirin ve her acilista
calisacak hale getirin
3) Modeminizin 22. portunu kendi bilgisayariniza yonlendirin, boylece
uzaktan makinenize ssh atabilir hale gelin.
4) Daha sonra herhangi bir ssh programi ile (ornegin windowsda calisan putty
gibi) uzaktan evdeki makinenize baglanin
5) Baglanti ayarlarinda, uzak makinenin kendi ustundeki (localhost) 5900.
portunu, evdeki makinenizin (yine localhost) 5900. portuna "aktaracak"
sekilde ayarlayin.

Ingilizcesi "ssh port forwarding" olan bu mekanizma ile ilgili internette
cok sayida dokuman bulabilirsiniz, putty ile nasil yapilacagini da
anlatirlar oldukca kolay. Bu sayede guvensiz bir protkolu ssh uzerinden
tunelleyerek guvenli hale getirmis, evdeki makinenizi risk altina sokmamis
oluyoruz.

Emre