[Pardus-kullanicilari] Onixon dsl 100u usb Adsl modem kurulumu

görkem öztekin tgoztekin at gmail.com
10 Tem 2008 Per 09:38:00 EEST

     Merhabalar,
     Öncelikle bu konuda internette bilgi olduğunu biliyorum. Ancak hemen
hepsini denememe karşın bir türlü başarılı olamadım.
     Pardus 2008i birkaç gün önce yükledim. Amacımda güvenli bir şekilde
internete girebilmekti. Benim Onixon 100u usb modemim var. Ama bu modemi ne
yaptıysam pardusa tanıtamadım.
     İlk önce modemin kurulum cd'sinde linux driver klasörü içindeki alt
kalsörlerde kurulum yapabileceğim bir dosya aradım. - *windows'taki
setup.exe alışkanlığından dolayı (:* - Ancak bu klasörleri nasıl kuracağım
hakkında ne onixonun sitesinde bir bilgi war nede internette herhangi bir
bilgi buldum.
     Daha sonra forumlarda aramalarımda eciadsl ile bu işi çözmeye
kalkıştım. eciadsl-usermode-0.12.tar.gz<http://eciadsl.flashtux.org/download/eciadsl-usermode-0.12.tar.gz>
ve eciadsl-usermode-0.12.tar.bz2<http://eciadsl.flashtux.org/download/eciadsl-usermode-0.12.tar.bz2>
indirdim.
Aç diyer klasöre çıkardım. klasördeyken F4 yapıp konsola ./configure
yazdığımda, tam hatırlamıyorum ama erişim iznim yok veya yeterli yetkim yok
gibi bi mesaj çıktı. Bunun üzerine su - komutu girerek meşhur # kareyi
çıkardım. ve tekrar denedim. Gene aynı mesajla karşılaştım ve bu yöntemle
burdan ileri gidemedim. Daha sonra eciadsl pisi paketi olduğunu öğrendim.
Onunla kurulumu başardım.
     Kurulumdan sonra sanırım adı GS 7470 synch05.bin adlı dosyayı
/etc/eciadsl'ye koplamamı istiyordu. Bunun için dosyayı masaüstüne atıp cd
Desktop yazıp sonrada cp gs 7470 synch05.bin /etc/eciadsl diye bir komut
girmem gerektiğini yazıyordu. cd Desktop yazınca erişilemez gibi bir hata
mesajı çıktı. Daha sonra bende dosyanın bulunduğu yerde cp
gs7470_synch05.bin /etc/eciadsl omutunu çalıştırdım. Yetkim olmadığı yazdı.
su - komutuyla denedim. Bu sefer /etc/eciadsl klasöründe dosyayı
gördüm. - *Ancak
bilgisayarı yeniden başlattığımda klasörde bu dosya yoktu. root olarak
açınca klasörde dosyayı gördüm. sanırım bu özellik windowstaki document and
settings içindeki oturum klasörlerine benzer bir formatta*-
     Sonra Konsola eciadsl-config-tk komutu girip eciadsl penceresini açtım.
Buraya http://eciadsl.flashtux.org/modems.php?modem=80 adresindeki modem
ayarlarını girdim ama bahsi geçen gs 7470 synch05.bin dosyasını yazan bir
yer bulamadım. Programda diğer dizinlerde arama yapmaya çalıştım ancak başka
dizine erişemedim.VCM_RFC2364 de seçtim.
     Bu durumda modemimin güç ışığı yanıyo ama link ışığı tamamen sönük.
eciadsl-start dediğimde 3/5 aşamasında hata oluştu. Bilgisayarı açıp
kapattımda ama değişen bişey olmadı.

     Diğer bir yöntem olarak pardus-wiki de bulunan NASIL:ADSL USB modem
kurulumu başlığı altındaki komutları takip ettim. rp-pppoe-3.8-7-3.pisi
peketini, br2684ctl-20040226-1-1.pisi paketini ve linux-atm-2.5.0-4-1.pisi
paketini indirip yükledim. Konudaki Kurulum bölümüne kadar aynı şekilde
geldim ancak      br2684ctl -c 0 -b -a 8.35 komutunu girdiğimde;

linux onur # br2684ctl -c 0 -b -a 8.35
br2684ctl[3475]: Interface "nas0" created sucessfully
br2684ctl[3475]: Communicating over ATM 0.8.35, encapsulation: LLC
br2684ctl[3475]: Interface configured

yazması gerekmesine karşın bende failure mesajı çıktı. # adsl-start dedim
ama bağlanamadı.

     Yapmadığım veya hatalı yaptığım ne var bilmiyorum ama denemediğim bişey
kalmadı. Pardusta daha çok yeniyim. Bu onixon modem için direk yükleme
yapabilecek bir pisi paketi gibi bişey yokmu :) Daha önce bu işi
başarabilmiş arkadaşlardan rehberlik istiyorum. Birde forumlarda komut
yazarak rahatça aşamaları atlıyorlar bende ise eişim yetkim yok
yazıyor. - */etc/eciadsl
ye kopyalama veya ./configure komutunda olduğu gibi*- Acaba bende pardusla
internete bağlanabilcekmiyim? Yardımlarınızı bekliyorum.

Görkem ÖZTEKİN