[Pardus-kullanicilari] DVD okuma sorunu

Serdar DALGIC serdar at cclub.metu.edu.tr
9 Tem 2008 Çar 03:20:19 EEST

Merhabalar;

Pardus 2008'de K3b kullanarak bir DVD yaktım. k3b --version çıktısı aşağıda:

Qt: 3.3.8b
KDE: 3.5.9
K3b: 1.0.5

yaktığım DVD'nin içinde 2.1 gb'lık bir dosya vardı ve bu yüzden udf
eklentileri açıldı otomatik olarak. yakma modu da DAO'ydu..

yazma işlemi bittikten sonra K3b veri kontrolü yaptı ve düzgün bir
şekilde yazdığını bildirdi.

fakat sonra DVD'yi aynı bilg.a taktığımda /media/sr0'a erişilemediğini
söyledi sistem.. dosyanın izinlerini kontrol ettiğimde ise hepsi 0'dı,
yani kimsenin okuma, yazma, çalıştırma hakkı yoktu :S

root olarak konsoldan DVD'ye erişebiliyorum ve windows xp yüklü makinede
DVD'yi sorunsuz oynatabiliyorum, ama pardus'ta izinlerden dolayı
kullanamıyorum DVD'yi..

Bu izin sorunu neden kaynaklanmaktadır, herhangi bir çözümü var mıdır?
kullanıcı listesine sorayım dedim.. (internette de araştırayım dedim ama
hem bu saatte algılama gücünün düşük olması hem de hatayı ne olarak
arayabileceğimi bilemediğimden arayamadım..)

hatayı Pardus 2007.3 ile de tekrarlayabiliyorum.. (hata diyorum çünkü ya
benden ya benim DVD yazıcımdan ya da pardus'tan kaynaklanan bir sorun
var ortada :) )

fikir belirten herkese şimdiden teşekkürler

-serdar