[Pardus-kullanicilari] Ev dizinini taþýmak

Emre ERENOGLU erenoglu at gmail.com
8 Tem 2008 Sal 01:33:11 EEST

Ah, Husrev Bey hakli, sonucta sistem halihazirda mevcut bir "kullanici
dizini" isteyecektir, o yuzden sildiginizde tekrar yaratilmayacaktir. Ben de
bir seyi unuttum ama ne diyordum :0

Umarim Tolga Bey dediklerimi hemen yapmayip Husrev Bey'in mesajini gorecek
kadar beklemistir :)

Husrev Bey'in dediklerini yapabilecegimiz gibi, soyle de yapabiliriz,
yazdigim mesajda reboot'tan once, format ve ardindan fstab degisiminden ise
sonra:

0) Logout yaparak cikalim ki kullanici dizinimizdeki tum dosyalar kapansin.
1) CTRL+ALT+F1 komutu ile konsola duselim, root olarak giris yapalim.

2) partition'i baglayacagimiz gecici bir dizin yaratalim:
mkdir /mnt2

3) Simdi partition'i mount edelim:
mount /dev/hda1 /mnt2
4) eski home dizinimizi, yeni partition'in baglantidi dizine tasiyalim:
mv /home/kullanici_adi /mnt2
5) partition'in baglantisini kaldiralim:
umount /mnt2
6) reboot edip keyfimize bakalim:
reboot

Emre