[Pardus-kullanicilari] Disk boyutu tavsiyesi

Serdar DALGIÇ serdar at cclub.metu.edu.tr
7 Tem 2008 Pzt 17:51:46 EEST

Merhabalar

Koray Ozdemir wrote On 07-07-2008 17:05:
> iyi günler;
>
> naçizane benimde önerim 10gb pardus-root alanı, 46gb home alanı, kalan
> 3,4 gb alanı da swap olarak kullanabilirsiniz.
3-4 gb alan swap için çok, bellek alanına erişimin yavaş olduğu
zamanlarda disk'e bazı verilerin yazılması için kullanılan bir
teknolojiydi, şimdilerde bellek erişim hızının artması ama harddisk'e
erişimin aynı oranda artmaması dolayısıyla eski önemini yitirmiştir..
tercihen ram miktarınızın iki katı kadar yer ayırmanız, ama 1 gb ve
üzeri ram miktarları içinse 1 gb'tan fazla yer ayırmamanızı tavsiye
ederim. 1 gb da çok gelirse 512 MB ayırın ya da hiç ayırmayın =)

> çünkü bildiğim kadarı ile pardus'a ait olan ve bulabileceğiniz tüm
> paketleri de kursanız ancak 10gb alana yaklaşırsınız.

paketlerin toplam boyutunu bilmiyorum ama 10 gb da yetmeyebilir sistem
dosyaları için.. (tabi bu bilg.'ı nasıl kullandığınızla da alakalı..)
ben şahsen /home'u ayrı tutarak 15 GB'ı görebilmiştim, o yüzden benim
limitim 20 gb, tavsiyem de bu :)

> ayrıca pardus, windows gibi program kurdukça yavaşlamadığından
> herhangi bir problem olmayacaktır.
>
> saygılar..

ne güzel di mi :)

> --
> Koray Özdemir

bir başka saygılar da benden tüm liste üyelerine

-serdar