[Pardus-kullanicilari] Pardus Kullanıcılarına Bir Tavsiye

Husrev wapper at gmail.com
6 Tem 2008 Paz 21:07:52 EEST

Öncelikle bu tavsiye "olayı kapmış" tecrübeli birinin tecrübe aktarımı
değildir. Sadece amatör bir şekilde Pardus kullanan sağından solundan
birşeyler öğrenmeye çalışan bir insanın yazdığı, pek bilgi barındırmayan bir
yakarışıdır. Vaktinizi gereksiz harcayabilir, uyarmadı demeyin : )

Bir tavsiye : "Pardus'la kalın."

Bu tavsiyeyi sizinle paylaşmak istedim, çünkü yaklaşık 10 gün önce
pardusumun üstüne openSUSE 11 kurdum, evet, bir-iki günde sadece resmi
sunucusundan 160TB indirilmiş bir dağıtım, ancak Pardus'la varlığını normal
birşey karşılamaya başladığım bir sürü özelliği openSUSE gibi dünyaca
tanınmış bir işletim sisteminde bulamadım.

Ilk önce Pardus geliştiricilerinin KDE4e geçmemelerine şaşırmıştım, ancak
oS11'i kullanınca anladım ki hakikatten KDE4 henüz çok ham, oS KDE 3.5.9 ve
KDE4 arasında tercihi size bırakıyor ama KDE4e yüklenmişler açık bir şekilde
KDE3 eksik kalmış. Bunun yanında Yazılım Paketi Yöneticisi Pisi'ye göre
kullanışsız, bir sürü depo var ama sizin için özenle seçilmiş bir deponun
yerini tutmuyor hiçbiri... Mp3 çalmaya çalışıyorum, amarok hariç hiçbir
müzik çalar çalmıyor, codec eksik indireyim diyor, onu dahi beceremiyor. Xen
VM kernel şeysi yukledik ama boot edemiyor, yardım almak isteseniz de
anadilinizde yardım edecek birileri bulmakta zorlanıyorsunuz. Türkçe dil
desteği indirilen DVD'de yok, ya ayrıca bir cd indireceksiniz ya da
internetten kuracaksınız. Kmout satırından program kuramıyorsunuz. Ağ
yönetim programı Pardus'unki kadar başarılı değil. Yerel IP'mi öğrenmek
için, konsole'da ifconfig yapmak zorunda kalıyorum vs...

Evet, yazılım geliştirme konusunda daha rahat olabileceğini düşünerek
openSUSE11i denemek istemiştim ama Pardus'un bana kurlumun hemen ardından
sağladığı birçok özelliği Suse'de sağlamaya çalışmaktan yazılım işine hiç
girişemedim : )  Kaldı ki pardus'ta gayet güzel yazılım geliştirebiliyordum
(öğrenebiliyordum).

Ne yapın edin, Pardus'ta kalın derim, problemlerinizi mümkün olduğunca
Pardus sınırları içerisinde çözmeye çalışın,  hem çözümleriniz kar topu
olarak başlayan bu çığı iyice büyütmüş olur. Emin olun Amerika'yı baştan
keşfetmeye çalışmaktan daha kolay olur.

--
Husrev
husrev at ozayman.com