[Pardus-kullanicilari] ET yanıt verir...

A. Murat Eren meren at pardus.org.tr
5 Tem 2008 Cmt 20:35:24 EEST

2008/7/5 Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr>:
> Kisisel dusuncem, Tubitak'in Pardus'u kendi kanatlari altinda tutmaya
> calismaktan vazgecmesi gerektigidir.

 Erkan Tekman'ın mesajında benim de katılmadığım noktalar var, biraz
fazla uzatmış bence. Benim görüşüm isim ve marka dışında korunmaya
çalışılması gereken hiç bir şey yok; zaten korunabilecek pek fazla bir
şey de yok. Projeler GPL, kodlar orada. Bitti.

 Fakat "Tubitak'in Pardus'u kendi kanatlari altinda tutmaya
calismaktan vazgecmesi gerektigidir" dediğini duyan da TÜBİTAK'ın,
Pardus'u alıp ondan bir şekilde para kazanmayı hedefleyen birilerinin
önünü kesmeye çalıştığını, ya da birilerinin Pardus deposundaki
yazılımları olduğu gibi kopyalayıp, isimlerini logolarını değiştirip
yepyeni bir proje ile ortaya çıktığını ve TÜBİTAK'ın bunu
engellediğini sanır. Bir şey mi kaçırıyorum?

 "Pardus bizim, kimseye vermeyiz" diye bir çıkış görmüyorum ben, zaten
tüm koşulları bir arada değerlendirdiğinde böyle bir çıkış olsa olsa
aptalca ve boş olurdu. Öte yandan evet, Pardus'un marka hakları
TÜBİTAK'a aittir, gidip ne paket yapan, ne kod yazan, ne çekirdek
ekip, ne de Erkan Tekman Pardus ismi/logosu ile canının istediğini
yapamaz. Zaten bu mevzunun bu noktaya gelmesinin sebebi de bu ismini
orada burada kullanılmaya başlanması değil mi? Bunu aslında olmayan
daha büyük bir soruna dönüştürmeye gerek yok. Trolle trol onulmaz.

 2YKR.

 Sevgiler.
--

A. Murat Eren (meren)